1ο Δημοτικό Σχολείο Ψυχικού | Αυτόματη διάβαση τρένου

Σκεφτήκαμε να φτιάξουμε για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό ρομποτικής μία αυτόματη διάβαση τρένου.

Την συναντάμε σε κάποια σημεία και στην πόλη μας, την Αθήνα π.χ. στις σιδηροδρομικές γραμμές στην περιοχή «Γκάζι».

Διάρκεια (σε διδακτικές ώρες): 2

Δυσκολία (υλοποίησης κατασκευαστικά) (1-5): 1

Δυσκολία (υλοποίησης προγραμματιστικά) (1-5): 1

Απαιτήσεις εξοπλισμού: WeDo1 

Σκεφτήκαμε να φτιάξουμε για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό ρομποτικής μία αυτόματη διάβαση τρένου.

Την συναντάμε σε κάποια σημεία και στην πόλη μας, την Αθήνα π.χ. στις σιδηροδρομικές γραμμές στην περιοχή «Γκάζι».

Σε μία διάβαση αυτοκινήτων και τρένων θέλουμε αυτόματα να ανεβοκατεβαίνει η μπάρα και να διακόπτει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων όταν υπάρχει τρένο που πλησιάζει την διάβαση. Εάν το τρένο είναι σε απόσταση μεγαλύτερη από 24 εκατοστά, η μπάρα της διάβασης τρένου ανεβαίνει. Στη περίπτωση που η απόσταση του τρένου είναι κάτω από 24 εκατοστά, τότε η μπάρα μένει σε οριζόντια θέση.

Επίσης ο σταθμάρχης να μπορείς χειροκίνητα να ανεβοκατεβάζει την μπάρα όταν χρειαστεί.

Εάν βάλουμε τον αισθητήρα κλίσης προς τα πάνω η μπάρα της διάβασης τρένου ανεβαίνει. Στη περίπτωση όμως που βάλουμε τον αισθητήρα κλίσης προς τα κάτω τότε η μπάρα μένει σε οριζόντια θέση.

Ο αυτοματισμός παρουσιάζει τη χρήση του αισθητήρα κίνησης- απόστασης ως μέσο για τον έλεγχο μιας διέλευσης, χωρίς να είναι απαραίτητη η ανθρώπινη παρέμβαση. Με εντολή του αισθητήρα μπορούμε να ορίσουμε αν η πύλη θα είναι ανοικτή ή κλειστή ανάλογα με το αν η διέλευση επιτρέπεται ή όχι αντίστοιχα.

Να φτιάξουμε μία αυτόματη διάβαση όπου η μπάρα θα ανεβοκατεβαίνει για να διακόπτει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων όταν υπάρχει τρένο επάνω στη διάβαση. Επίσης, ο σταθμάρχης να μπορεί χειροκίνητα να ανεβοκατεβάζει την μπάρα όταν χρειαστεί.

Γενικός: Στην ανάπτυξη από το μαθητή ικανοτήτων και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από την εργαστηριακή δραστηριότητα του μαθήματος, προκειμένου να γίνει ικανός να αξιολογεί τις επιστημονικές και τεχνολογικές εφαρμογές, ώστε ως μελλοντικός πολίτης να τοποθετείται κριτικά απέναντί τους και να αποφαίνεται για τις θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις τους στην ατομική και κοινωνική υγεία και συγκεκριμένα για το περιβάλλον.

Ειδικός: η υλοποίηση της δραστηριότητας αντιστοιχεί στην Ενότητα 2 (Κίνηση & Δύναμη του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της Ε’ τάξης του μαθήματος Φυσικά. Οι μαθητές επιδιώκεται:

Να περιγράφουν την κίνηση ως τη μεταβολή της θέσης σε σχέση με ένα αντικείμενο που θεωρείται ως σημείο αναφοράς.

Να γνωρίζουν μέσα από παραδείγματα ή δραστηριότητες τους νόμους της κίνησης.

Να περιγράφουν παραδείγματα, από την καθημερινή ζωή εφαρμογής των νόμων της κίνησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *