10ο Δημοτικό Καλλιθέας | Εργοστάσιο διαχωρισμού και μεταφοράς ανακυκλώσιμων υλικών

10ο Δημοτικό Καλλιθέας | Εργοστάσιο διαχωρισμού και μεταφοράς ανακυκλώσιμων υλικών

Το εργοστάσιο έχει μία είσοδο και τρείς εξόδους. Στην είσοδο φτάνει το απορριμματοφόρο το οποίο αφήνει τρία είδη ανακυκλώσιμων υλικών. Οι εργάτες του εργοστασίου τοποθετούν με τυχαίο τρόπο ένα ανακυκλώσιμο υλικό στην είσοδο του εργοστασίου σε μία ταινία μεταφοράς. Το υλικό αυτό περνάει μπροστά από έναν αισθητήρα απόστασης και ανάλογα με το μέγεθός του ανιχνεύει το είδος του υλικού (γυαλί, χαρτί, αλουμίνιο).

Διάρκεια (σε διδακτικές ώρες): 8-10

Δυσκολία (υλοποίησης κατασκευαστικά) (1-5): 5

Δυσκολία (υλοποίησης προγραμματιστικά) (1-5): 4

Απαιτήσεις εξοπλισμού: WeDo1, πολλά δομικά υλικά, έξτρα γρανάζια, ταινιόδρομοι, ερπύστριες. 

Το εργοστάσιο έχει μία είσοδο και τρείς εξόδους. Στην είσοδο φτάνει το απορριμματοφόρο το οποίο αφήνει τρία είδη ανακυκλώσιμων υλικών. Οι εργάτες του εργοστασίου τοποθετούν με τυχαίο τρόπο ένα ανακυκλώσιμο υλικό στην είσοδο του εργοστασίου σε μία ταινία μεταφοράς. Το υλικό αυτό περνάει μπροστά από έναν αισθητήρα απόστασης και ανάλογα με το μέγεθός του ανιχνεύει το είδος του υλικού (γυαλί, χαρτί, αλουμίνιο). Ανάλογα με το είδος που θα ανιχνευτεί οι ταινίες μεταφοράς το οδηγούν στην κατάλληλο έξοδο. Έξοδος Α γυαλί, έξοδος Β χαρτί, έξοδος Γ  αλουμίνιο. Όταν ο κλάδος μεταφοράς γεμίσει με χαρτί τότε ο υπεύθυνος μεταφοράς εκτρέπει τον αισθητήρα κλίσης και ο κάδος μέσω της ταινίας μεταφοράς ανυψώνεται και μεταφέρεται προς την αποθήκη χαρτιού. Όταν ο κάδος φτάσει πάνω από την αποθήκη ένα δοντάκι που βρίσκεται πάνω στην ταινία μεταφοράς ενεργοποιεί τον αισθητήρα κλίσης οποίος σταματά την πορεία του κάδου και αδειάζει το περιεχόμενο του στην αποθήκη. Κατόπιν, ξεκινά η διαδικασία επιστροφής του κάδου στην αρχική του θέση. Όταν ο κάδος επανέλθει στην αρχική του θέση ένα άλλο δοντάκι που επίσης βρίσκεται πάνω στην ταινία μεταφοράς, ενεργοποιεί τον αισθητήρα κλίσης ο όποιος σταματά την πορεία του κάδου. 

Η κατασκευή επιλύει το πρόβλημα της διαλογής των ανακυκλώσιμων απορριμάτων. Ο συγκεκριμένος αυτοματισμός μπορεί να διαχωρίσει αντικείμενα, ανάλογα με το μέγεθός τους.

Να κατασκευαστεί εργοστάσιο διαχωρισμού και μεταφοράς ανακυκλώσιμων υλικών και διάδρομος ανύψωσης φορτίου όπου θα σταματάει μόνος του.

Γενικός: Στη διαπίστωση από το μαθητή της συμβολής των Φυσικών Επιστημών στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου, καθώς και

Στη γνώση από το μαθητή της οργάνωσης και των διαδικασιών του περιβάλλοντος και στην απόκτηση της ικανότητας να συμμετέχει στις προσπάθειας για την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει αποκτήσει, προτείνοντας τρόπους για τη χρησιμοποίηση ανακυκλώσιμων πηγών ενέργειας στην καθημερινή τους ζωή.

Ειδικός: η υλοποίηση της δραστηριότητας αντιστοιχεί στην Ενότητα 2 (Ενέργεια του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της Στ’ τάξης του μαθήματος Φυσικά. Οι μαθητές επιδιώκεται:

Να διαπιστώνουν τη χρησιμότητα των ανακυκλώσιμων υλικών.

Να εξοικειωθούν μέσα από σχεδιασμό και δραστηριότητες με διαδικασίες εξοικονόμησης ενεργειακών πόρων στο σχολείο και στο σπίτι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *