3ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας Αττικής | Γαιοποίηση του Άρη

Το Rover μας βρίσκεται στη βάση εκτόξευσης που είναι στημένη πάνω σε υδραυλικό ανελκυστήρα που βασίζεται στη λειτουργία των συγκοινωνούντων δοχείων.
Όταν δοθεί η εκκίνηση, μαθητής ανοίγει το μπουκάλι με το νερό και το σηκώνει ψηλά για να αρχίσει η ροή νερού και το Rover ν’ αρχίσει να ανυψώνεται έως ότου φτάσει στην προγραμματισμένη θέση. Ο αισθητήρας απόστασης πιάνει το Rover το ενεργοποιεί και αρχίζει να κινείται.

Όταν το Rover φτάσει στο φεγγάρι, σταματά για λίγο, για ανεφοδιασμό. Σταματά με χρόνο, και ξαναξεκινά. Όταν φτάσει στην επιφάνεια του Άρη σταματά με αισθητήρα απόστασης. Εκεί είναι τοποθετημένος ξηρός πάγος, που το Rover τον ρίχνει σε δοχείο με νερό και γίνεται έκρηξη προσομοιάζοντας τον βομβαρδισμό του πλανήτη με μετεωρίτες, που στόχο έχουν την άνοδο της θερμοκρασίας και το λιώσιμο των πάγων.
Επειτα το Rover μετακινείται προς τα πίσω , όπου τον πιάνει ο αισθητήρας απόστασης του γερανού που περιέχει βαρούλκο για ανύψωση νερού από υπόγειο ταμιευτήρα. Αμέσως ο κουβάς ανεβαίνει και με  λειτουργία των συγκοινωνούντων δοχείων ρέει νερό στην επιφάνεια του πλανήτη ποτίζοντας τα φυτά. Το νερό που περισσεύει αποστραγγίζεται σε υπόγειο ταμιευτήρα νερού. Στο διάστημα αυτό ο κουβάς κατεβαίνει στην αρχική του θέση και το Rover κινείται προς τα πίσω.
Εκεί υπάρχει η ρομποτική κατασκευή της ασπίδας που προφυλάσσει από ηλιακές καταιγίδες ή άλλους κινδύνους. Ο αισθητήρας απόστασης αντιλαμβάνεται το Rover, σημαίνει συναγερμός και η ασπίδα κατεβαίνει προφυλάσσοντας το Rover. Με χρονισμό η ασπίδα σηκώνεται και το Rover κινείται προς τα πίσω με τελικό προορισμό την επιστροφή του στη βάση εκτόξευσης. Αν όλα πάνε καλά το Rover θα ακινητοποιηθεί στην πλατφόρμα εκτόξευσης, το υδραυλικό ασανσέρ θα κατέβει και το project θα ολοκληρωθεί.

Όνομα ομάδας Gemma Robot Neas Ionias
Σχολείο Υλοποίησης 3ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας Αττικής
Καθηγητής Δημήτριος Κωσταγιάννης

Διάρκεια (σε διδακτικές ώρες): 10

Δυσκολία (υλοποίησης κατασκευαστικά) (1-5): 5

Δυσκολία (υλοποίησης προγραμματιστικά) (1-5): 2

Απαιτήσεις εξοπλισμού: WeDo και έξτρα τουβάκια, άξονες, γρανάζια

Το Rover μας βρίσκεται στη βάση εκτόξευσης που είναι στημένη πάνω σε υδραυλικό ανελκυστήρα που βασίζεται στη λειτουργία των συγκοινωνούντων δοχείων. 
Όταν δοθεί η εκκίνηση, μαθητής ανοίγει το μπουκάλι με το νερό και το σηκώνει ψηλά για να αρχίσει η ροή νερού και το Rover ν’ αρχίσει να ανυψώνεται έως ότου φτάσει στην προγραμματισμένη θέση. Ο αισθητήρας απόστασης πιάνει το Rover το ενεργοποιεί και αρχίζει να κινείται.

Όταν το Rover φτάσει στο φεγγάρι, σταματά για λίγο, για ανεφοδιασμό. Σταματά με χρόνο, και ξαναξεκινά. Όταν φτάσει στην επιφάνεια του Άρη σταματά με αισθητήρα απόστασης. Εκεί είναι τοποθετημένος ξηρός πάγος, που το Rover τον ρίχνει σε δοχείο με νερό και γίνεται έκρηξη προσομοιάζοντας τον βομβαρδισμό του πλανήτη με μετεωρίτες, που στόχο έχουν την άνοδο της θερμοκρασίας και το λιώσιμο των πάγων. 
Επειτα το Rover μετακινείται προς τα πίσω , όπου τον πιάνει ο αισθητήρας απόστασης του γερανού που περιέχει βαρούλκο για ανύψωση νερού από υπόγειο ταμιευτήρα. Αμέσως ο κουβάς ανεβαίνει και με  λειτουργία των συγκοινωνούντων δοχείων ρέει νερό στην επιφάνεια του πλανήτη ποτίζοντας τα φυτά. Το νερό που περισσεύει αποστραγγίζεται σε υπόγειο ταμιευτήρα νερού. Στο διάστημα αυτό ο κουβάς κατεβαίνει στην αρχική του θέση και το Rover κινείται προς τα πίσω. 
Εκεί υπάρχει η ρομποτική κατασκευή της ασπίδας που προφυλάσσει από ηλιακές καταιγίδες ή άλλους κινδύνους. Ο αισθητήρας απόστασης αντιλαμβάνεται το Rover, σημαίνει συναγερμός και η ασπίδα κατεβαίνει προφυλάσσοντας το Rover. Με χρονισμό η ασπίδα σηκώνεται και το Rover κινείται προς τα πίσω με τελικό προορισμό την επιστροφή του στη βάση εκτόξευσης. Αν όλα πάνε καλά το Rover θα ακινητοποιηθεί στην πλατφόρμα εκτόξευσης, το υδραυλικό ασανσέρ θα κατέβει και το project θα ολοκληρωθεί.

Το οχημα κινείται με αυτόματο τρόπο και με τον αισθητηρα αποστασης καταλαβαινει καθε φορα που βρίσκεται  και συμπεριφέρεται ανάλογα.

Ένας γερανός χρησιμοποιεί συστήματα τροχαλιών και ένα σύστημα με μεγάλο γρανάζι και μειωτήρα για την ανύψωση μεγάλων φορτίων, απαιτώντας μικρότερη δύναμη απο το μοτερ.

Λογω του μεγάλου βαρους της ασπίδας χρειάστηκε να υλοποιηθεί ένας μηχανισμός με ισχυρό μοτέρ με μειωτήρα πανω σε μια στιβαρή κατασκευή.

Να κατασκευαστεί ένα όχημα το οποίο θα κινείται με αυτοματοποιημενο τροπο για την μετάβαση στον Αρη.

Να κατασκευαστεί ενας γερανος με τέτοιο τροπο ωστε να μπορει ανυψώνει ενα κουβά με νερο για το ποτισμα της καλλιέργειας.

Να κατασκευαστεί μια ασπίδα προστασίας για το όχημα που ειναι στον Άρη.

Το παρόν project ενδείκνυται ως παράδειγμα:

  • εφαρμογής του τμηματικού προγραμματισμού στο οποίο υιοθετείται το μοντέλο των πεπερασμένων καταστάσεων, με χρήση κώδικα-μενού (σε ρόλο  κυρίου προγράμματος με φιλοσοφία δομημένου προγραμματισμού) που δημιουργεί δενδροειδή δομή προγράμματος δύο επιπέδων. Η τμηματοποίηση του κώδικα στο εσωτερικό  των κωδίκων στα κλαδιά-κελιά αποτελείται κατά κανόνα από την κλήση μιας διαδικασίας.
  • χρήσης εκτεταμένης επικοινωνίας μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του κώδικα κυρίως με τη χρησιμοποίηση αποστολής μηνυμάτων η ανίχνευση των οποίων γίνεται με την τεχνική polling και δευτερευόντως με τη χρήση μεταβλητών σε ρόλο σημαιών.
  • σειριακού προγραμματισμού με αποστολή μηνυμάτων που επιβάλλουν σειριακή εκτέλεση (μετάδωσε και περίμενε), αν και η κατάσταση της αρχικοποίησης θα μπορούσε να είναι παράδειγμα παράλληλου προγραμματισμού.
  • αρχικοποίησης του προγράμματος επειδή τα τμήματα του κώδικα  της κατάστασης της πρώτης γραμμής ασχολούνται κατά κανόνα με την αρχικοποίηση των μεταβλητών και την χωροθέτηση και καθορισμό εμφάνισης των αντικειμένων.
  • χρήσης των μεταβλητών σε ρόλο σημαίας όσον αφορά την αναπαράσταση των δεδομένων.
  • αναγνωσιμότητας του προγράμματος στο οποίο οι μεταβλητές, τα αντικείμενα και οι διαδικασίες έχουν κατάλληλες ονομασίες.
  • χρήσης απλών και εμφωλευμένων δομών επιλογής (Εάν Τότε & Εάν Τότε Αλλιώς) και με χρήση του λογικού τελεστή NOT.
  • χρήσης δομών προκαθορισμένου πλήθους επαναλήψεων και δομών επανάληψης υπό συνθήκη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *