Σας προσκαλούμε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019!

Η προσέγγιση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Στις 23 και 24 Φεβρουαρίου 2019, στον φιλόξενο χώρο του Κλειστού Ολυμπιακού Σταδίου Γαλατσίου, 1200 ομάδες μαθητών από κάθε γωνιά της Ελλάδας θα λάβουν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Ο διαγωνισμός αποτελεί τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική εκδήλωση των τελευταίων 10 ετών. Οι μαθητές του 2009 οι οποίοι συμμετείχαν ανελλιπώς στους διαγωνισμούς φοιτούν στα καλύτερα πανεπιστήμια της χώρας μας και του εξωτερικού, είτε ως προπτυχιακοί, είτε ως μεταπτυχιακοί φοιτητές.

  • 1.500 σχολεία απέκτησαν δωρεάν εξοπλισμό με τη συνδρομή των μεγαλύτερων ιδρυμάτων και εταιρειών της πατρίδας μας.
  • Περισσότεροι από 2.500 εκπαιδευτικοί έχουν εκπαιδευτεί εντελώς δωρεάν.
  • Έχουμε δημιουργήσει το πρώτο αποθετήριο (Εθνική βιβλιοθήκη) εκπαιδευτικών σεναρίων στο οποίο έχει πρόσβαση ο κάθε εκπαιδευτικός της χώρας μας.

Με ποιόν τρόπο η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τα μικρά νησιά να αναπτυχθούν; 

2000 μαθητές από τα Δημοτικά σχολεία της χώρας μας, εργαζόμενοι από τον Οκτώβριο του 2018 με μέντορα τον δάσκαλό τους (προπονητή) απογεύματα και Σαββατοκύριακα, θα παρουσιάσουν λύσεις που θα καταδεικνύουν πώς οι λίγοι άνθρωποι που ζουν στα μικρά νησιά μπορούν να βοηθηθούν από την τεχνολογία.

Επιλέξαμε ως γλώσσα προγραμματισμού τη Scratch του MIT για τους μαθητές του Δημοτικού. Το 2019 όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το βιβλίο «Πώς να διδάξω με το Scratch» εντελώς δωρεάν.

Είναι το κρασί εθνικό προϊόν από τη αρχαιότητα; Ποιοι είναι ο δρόμοι του κρασιού;

Περισσότερες από 400 ομάδες με μαθητές από τα Γυμνάσια της χώρας μας, εργαζόμενοι το ίδιο χρονικό διάστημα θα μας δείξουν τους αρχαίους δρόμους του κρασιού στη Βόρεια Ελλάδα και θα καταδείξουν ότι το κρασί είναι Εθνικό προϊόν. Επίσης, τα ρομπότ ως αξιόπιστοι «εργάτες» θα εκτελέσουν κάθε φάση από τον τρύγο έως το κρασί.

Τί είναι μια Έξυπνη Πόλη;

Περισσότερες από 70 ομάδες με μαθητές από τα Λύκεια της χώρας μας εργαζόμενοι στον ίδιο χρόνο θα μας δείξουν τι είναι μια Έξυπνη Πόλη (Smart City). Έξυπνες λύσεις στην κυκλοφορία, στην ασφάλεια, στο περιβάλλον, στην αειφόρο ανάπτυξη και οτιδήποτε σχετίζεται με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ. Για πρώτη φορά η κάθε ομάδα θα παρουσιάσει και ένα πλάνο βιωσιμότητας της πρότασής τους!

Τελικά μιλάμε απλά για ένα διαγωνισμό ή για μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική δράση; Ποιος είναι ο σκοπός των διαγωνισμών και ποια η σχέση τους με το κεφάλαιο των Απλών Μηχανών;

Ας δούμε πολύ σύντομα την κατάσταση του αναλυτικού προγράμματος σπουδών στο Δημοτικό σχολείο. Οι Φυσικές Επιστήμες στο Δημοτικό διδάσκονται στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη. Η ύλη αποτελείται θεματικά από έξι ενότητες: Υλικά σώματα, Χημεία, Ενέργεια-Θερμότητα, Ηλεκτρισμός – Ηλεκτρομαγνητισμός, Φως – Ήχος, Μηχανική.

Από αυτό προκύπτει ότι το σημαντικό κεφάλαιο των Απλών Μηχανών δεν διδάσκεται στο δημοτικό όπως επίσης απουσιάζει και από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι απλές μηχανές περιλαμβάνουν τους μοχλούς, τη βίδα, τις τροχαλίες, τη σφήνα, τους τροχούς και άξονες, το κεκλιμένο επίπεδο.

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς ανακοινώνουμε το θέμα για το οποίο οι μαθητές της κάθε βαθμίδας καλούνται να δημιουργήσουν ομάδες για να συμμετάσχουν. Σημαντικό είναι ότι ο προπονητής τους είναι μέλος της ομάδας, δηλαδή όλοι αποτελούν μία ομάδα με την οποία:

  • Μαθαίνουν να εργάζονται ομαδικά.
  • Σκέφτονται ως μηχανικοί, αντιμετωπίζουν το θέμα του διαγωνισμού ως πρόβλημα και κινούνται προς την επίλυση του προβλήματος με τον πιο επιτυχημένο τρόπο.
  • Μαθαίνουν να αυτοαξιολογούνται αφού κάθε φορά ουσιαστικά ο αντίπαλος είναι ο ίδιος τους ο εαυτός. Κάθε φορά η προσπάθεια τους είναι να γίνουν συνειδητά καλύτεροι.

Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και χιλιάδες μαθητές έχουν μυηθεί στους αυτοματισμούς υλοποιώντας εκπληκτικές ιδέες με αντίστοιχους εκπληκτικούς μηχανισμούς μετάδοσης κίνησης, ενώ παράλληλα, ελέγχουν την κατασκευή με έξυπνους τρόπους.

Αυτό ακριβώς παρουσίασε το Robogirl, η πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο ταινία μυθοπλασίας με θέμα την εκπαιδευτική ρομποτική: τη δύναμη της ομάδας, τη σύλληψη τη ιδέας, τη επιμονή και την υπομονή και τελικά την επιβράβευση. Η ταινία ξεπέρασε τα 3,7 εκατομμύρια views. Αυτό και μόνο αρκεί για να αναδείξει το ενδιαφέρον των συμπολιτών μας και των μαθητών.

Το 2030 περίπου, οι σημερινοί μαθητές του δημοτικού θα εισέλθουν στην παραγωγική διαδικασία. Από ένα εκπαιδευτικό σύστημα της άκριτης παπαγαλίας, της ατομικότητας και της μη αξιολόγησης θα πρέπει να περάσουμε μέσω δομών τυπικής ή άτυπης εκπαίδευσης στην απόκτηση των αναγκαίων προσόντων για την επιτυχή τους παρουσία σε έναν κόσμο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και μεταβαλλόμενο. Τα απαιτούμενα προσόντα τα οποία θα πρέπει να έχει κάθε σημερινός μαθητής είναι:

  • Επίλυση σύνθετων προβλημάτων
  • Κριτική σκέψη
  • Δημιουργικότητα
  • Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
  • Αρμονική συνεργασία
  • Συναισθηματική νοημοσύνη
  • Κριτική ικανότητα και λήψη αποφάσεων
  • Προσανατολισμός παρεχόμενων υπηρεσιών
  • Διαπραγματευτική ικανότητα
  • Γνωστική ευελιξία

Στο κομμάτι της συναισθηματικής νοημοσύνης θα πρέπει να έχει: αγάπη στην ομάδα, να φαντάζεται ως μηχανικός, ζώντας στον πραγματικό κόσμο, να λειτουργεί στη προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος υπέρ του ανθρώπου, να μάθει να λειτουργεί ομαδικά υιοθετώντας τους στόχους της αειφόρου ανάπτυξης.  Όσοι δεν θα διαθέτουν αυτά τα προσόντα θα είναι εκτός συστήματος εργασίας.

Ο WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE, πλαισιωμένοι από εκατοντάδες εκπαιδευτικούς εθελοντές, θεμελιώνουν με τους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής τη φιλοσοφία της μεθοδολογίας STEM καθώς και του engineering στην εκπαίδευση.

Στις 13 γεωγραφικές περιφέρειες διεξάγονται περιφερειακοί διαγωνισμοί ως εκπαιδευτικές γιορτές  τεχνολογίας.  Σκοπός των γιορτών είναι να προσκαλέσουν περισσότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς στην εκπαιδευτική ρομποτική και στη κατανόηση της φιλοσοφίας STEM.

Πολλοί ρωτούν, αυτά τα οποία παρουσιάζουν οι μαθητές αποτελούν καινοτόμες ιδέες που μπορούν να αποτελέσουν πατέντες προς αξιοποίηση;

Η εκπαιδευτική ρομποτική δεν αποτελεί συνεύρεση καινοτόμων ιδεών προς υλοποίηση, χωρίς όμως να αποκλείεται κάτι τέτοιο, λόγω της τρομερής δημιουργικότητας των μαθητών. Είναι ο μοναδικός  τρόπος με τον οποίο οι μαθητές κατανοούν τη Φυσική, τη Τεχνολογία, τα Μαθηματικά, τον Προγραμματισμό. Συναποτελούν ομάδες μηχανικών με φαντασία προσπαθώντας να δώσουν λύση στο πρόβλημα που έχει τεθεί, με το να ταιριάζουν μοναδικά την κατασκευή με τους αισθητήρες και να χρησιμοποιούν το λογισμικό για τον έλεγχο των μοτέρ μέσω των αισθητήρων.

Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια ευαισθητοποίησης των νέων στο να ακολουθήσουν καριέρες engineering. Ειδικά για τη χώρα μας αυτό θα πρέπει να αποτελέσει εθνικό στόχο. Είναι η «μαγιά» στην οποία θα στηριχθεί η νέα οικονομία.  Οι σημερινοί μαθητές είναι η μόνη ελπίδα ισχυρής εκπροσώπησης της Ελλάδας στο οικονομικό γίγνεσθαι του αιώνα της καινοτομίας.

Συμπερασματικά λοιπόν οι διαγωνισμοί που διοργανώνει ο WRO Hellas, σε συνεργασία με τον στρατηγικό μας συνεργάτη COSMOTE, αποτελούν το εφαλτήριο της συμπλήρωσης  του αναλυτικού προγράμματος σπουδών (απλές μηχανές), της απόκτησης των απαραίτητων δεξιοτήτων των μαθητών για την επιτυχή  πορεία στη ζωή τους και τελικά στην ανάδειξη του Engineering ως Εθνικού Στόχου.

Σας προσκαλούμε να γιορτάσετε μαζί μας 23 & 24 Φεβρουαρίου στο Γαλάτσι την επιτυχή κατάληξη της πεντάμηνης πορείας των μαθητών μας από τον Οκτώβριο έως και το Φεβρουάριο. Σας περιμένουμε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *