Βαθμίδα Λυκείου

Οι μαθητές του Λυκείου, όπως και πέρυσι, θα κληθούν να δημιουργήσουν μία κατασκευή ελεύθερης έμπνευσης, η οποία θα λειτουργεί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θα περιέχει αυτοματισμούς που λύνουν προβλήματα στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, σύμφωνα με το θέμα «Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα».

Κατηγορία Λυκείου: Αειφόρος Ανάπτυξη & Επιχειρηματικότητα

Η αειφόρος ανάπτυξη ή βιώσιμη ανάπτυξη αναφέρεται στην οικονομική ανάπτυξη που σχεδιάζεται και υλοποιείται λαμβάνοντας υπόψη την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα. Γνώμονας της αειφορίας είναι η μέγιστη δυνατή απολαβή αγαθών από το περιβάλλον, χωρίς όμως να διακόπτεται η φυσική παραγωγή αυτών των προϊόντων σε ικανοποιητική ποσότητα και στο μέλλον.

Η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει ανάπτυξη των παραγωγικών δομών της οικονομίας παράλληλα με τη δημιουργία υποδομών για μία ευαίσθητη στάση απέναντι στο φυσικό περιβάλλον και στα οικολογικά προβλήματα (όπως ορίζουν παραδοσιακές επιστήμες σαν τη γεωγραφία). Η βιωσιμότητα υπονοεί ότι οι φυσικοί πόροι υφίστανται εκμετάλλευση με ρυθμό μικρότερο από αυτόν με τον οποίον ανανεώνονται, διαφορετικά λαμβάνει χώρα περιβαλλοντική υποβάθμιση. Θεωρητικά, το μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα της περιβαλλοντικής υποβάθμισης είναι η ανικανότητα του γήινου οικοσυστήματος να υποστηρίξει την ανθρώπινη ζωή (οικολογική κρίση). Βιώσιμη ανάπτυξη είναι η βελτίωση της ποιότητας της ζωής μέσα στα πλαίσια της φέρουσας ικανότητας των υποστηρικτικών οικοσυστημάτων (IUCN, UNEP και WWF, 1991). Βιώσιμη είναι η κοινωνία που μπορεί να υπάρχει για γενεές και γενεές, που μπορεί να βλέπει αρκετά μακριά, που είναι αρκετά ευέλικτη και σοφή, ώστε να μην υπονομεύει ούτε τα φυσικά, ούτε τα κοινωνικά της υποστηρικτικά συστήματα (Meadows et al., 1995). Βιώσιμη ανάπτυξη σημαίνει να βασίζονται οι αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές πολιτικές σε μία ανάλυση κόστους-οφέλους και σε μία προσεκτική οικονομική ανάλυση που θα ενδυναμώνει την περιβαλλοντική προστασία και θα οδηγεί σε αυξανόμενα και διατηρήσιμα επίπεδα ευημερίας (World Bank, 1992).

Η αποστολή φέτος είναι η κάθε ομάδα να οικοδομήσει ένα ρομπότ που να κάνει την περιοχή της πιο βιώσιμη σε έναν από τους ακόλουθους τέσσερις στόχους:

  • Προσιτή και καθαρή ενέργεια
  • Αειφόρες πόλεις και κοινότητες
  • Δράση για το κλίμα
  • Η ζωή στη γη

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι ομάδες θα πρέπει να παρουσιάσουν τον ουσιαστικό λόγο για τον οποίο το project τους είναι σημαντικό, καθώς και να καταδείξουν με σαφήνεια τα σημεία καινοτομίας του.

Σκοπός του Διαγωνισμού για το Λύκειο είναι να δοθεί η ευκαιρία σε μαθητές και καθηγητές της χώρας να αναπτύξουν το ταλέντο, τη φαντασία, τις τεχνολογικές και επιστημονικές τους δεξιότητες, εφαρμόζοντας και κατασκευάζοντας μία ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο με βάση ένα δοσμένο θέμα που συνδυάζει τις επιστήμες, την τεχνολογία και την επιχειρηματικότητα.

Επιπλέον ο διαγωνισμός προετοιμάζει κατάλληλα τους μαθητές Λυκείου για τη συμμετοχή τους στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μαθητές που κέρδισαν την πρώτη, δεύτερη ή τρίτη θέση σε βαλκανική ή διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής και αποφοίτησαν μετά το 2015 από Γενικό ή Επαγγελματικό Λύκειο, καθώς και εκείνοι που έφτασαν το ίδιο ψηλά στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέους επιστήμονες εγγράφονται πλέον καθ‘ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στο Πανεπιστήμιο.

Διαβάστε την αναλυτική περιγραφή της πρόκλησης, των κανόνων και της βαθμολογίας.

Βρείτε το σχετικό PDF πατώντας εδώ.