Η ιδέα μας προέκυψε πολύ φυσικά αφού η εικόνα της γερανογέφυρας για την πόλη μας είναι οικία και καθημερινή, μιας και σε αυτή βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια
στον κόσμο.
Συγκεκριμένα το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη και τρίτο στον κόσμο με 19 εκατ. επιβάτες το χρόνο να διέρχονται από αυτό, ενώ τα εμπορικά πλοία, φορτηγά, κοντεινεράδικα, κ.λ.π έχουν μεταφερθεί στο Ικόνιο όπου εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων από όλο τον κόσμο, μετατρέποντας το σε διαμετακομιστικό κόμβο κάτι που έχει πλεονεκτήματα αλλά δυστυχώς και μειονεκτήματα.
Η ιδέα μας προέκυψε πολύ φυσικά αφού η εικόνα της γερανογέφυρας για την πόλη μας είναι οικία και καθημερινή, μιας και σε αυτή βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια
στον κόσμο.
Συγκεκριμένα το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη και τρίτο στον κόσμο με 19 εκατ. επιβάτες το χρόνο να διέρχονται από αυτό, ενώ τα εμπορικά πλοία, φορτηγά, κοντεινεράδικα, κ.λ.π έχουν μεταφερθεί στο Ικόνιο όπου εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων από όλο τον κόσμο, μετατρέποντας το σε διαμετακομιστικό κόμβο κάτι που έχει πλεονεκτήματα αλλά δυστυχώς και μειονεκτήματα.
Η μεγάλη επανάσταση στον τομέα των ανυψωτικών μηχανών συντελέστηκε από τους Έλληνες από τον 6ο αιώνα π.Χ. με την εφεύρεση της τροχαλίας και τη χρήση της σε ποικίλα πολύσπαστα (όπως δίσπαστα, τρίσπαστα, κ.ο.κ. για το διπλασιασμό, τριπλασιασμό, κ.ο.κ. της ασκούμενης δύναμης) σε συνδυασμό με την επινόηση και εφαρμογή διαφόρων τύπων βαρούλκου για τον πολλαπλασιασμό της ασκούμενης δύναμης.
Η εφεύρεση και ανάπτυξη πολλαπλών ανυψωτικών μηχανημάτων όπως η μονόκωλος ανυψωτική μηχανή (σημερινός μονήρης γερανοβραχίων), η δίκωλος ανυψωτική μηχανή (σημερινή γερανογέφυρα), η συνεργασία τετράκωλων ανυψωτικών μηχανών (σημερινά ικριώματα), κ.ά. σε συνδυασμό με τη χρήση ευφυών συστημάτων πρόσδεσης των λίθων, εντυπωσιακών συστημάτων πέδησης και αναστολής, λιπαντικών αλλά και ειδικών ολισθητήρων, κυλίστρων και κατάλληλων τροχοφόρων οδήγησε στο ελληνικό αρχιτεκτονικό θαύμα.
Κατασκευαστικά, η γερανογέφυρα παρουσιάζει μια σειρά από λύσεις για τη μετάδοση της κίνησης, την αλλαγή κατεύθυνσης της κίνησης και την εκμετάλλευση του μηχανικού πλεονεκτήματος. Ο αυτοματισμός με τη χρήση του αισθητήρα κλίσης, βοηθά στο χειρισμό της κατασκευής με ακρίβεια.
Να κατασκευαστεί γερανογέφυρα η οποία θα έχει τη δυνατότητα να φορτώνει μεγάλα αντικείμενα σε μεταφορικά φορτηγά. Η ανύψωση του φορτίου γίνεται ταυτόχρονα με τη μετακίνησή του σε άλλη θέση.
Γενικός: H διαπίστωση από το μαθητή της συμβολής των Φυσικών Επιστημών στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου.
H γνώση από το μαθητή της οργάνωσης και των διαδικασιών του περιβάλλοντος και στην απόκτηση της ικανότητας να συμμετέχει στις προσπάθειες για την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει αποκτήσει.
H εξοικείωσή του με την απλή επιστημονική ορολογία, γεγονός που θα συμβάλει στη γενικότερη γλωσσική του ανάπτυξη.
Ειδικός: H υλοποίηση της δραστηριότητας αντιστοιχεί στην Ενότητα 2 (Κίνηση & Δύναμη του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της Ε’ τάξης του μαθήματος Φυσικά. Οι μαθητές επιδιώκεται:
Να περιγράφουν καταστάσεις στις οποίες έχουμε μεταβολή της κινητικής κατάστασης, χρησιμοποιώντας την έκφραση: ασκείται δύναμη.
Να αναγνωρίζουν την άσκηση δύναμης σε καταστάσεις της καθημερινής τους εμπειρίας.
Να αναγνωρίζουν καταστάσεις της καθημερινής τους εμπειρίας που σχετίζονται με την επίδραση διαφορετικών τύπων δυνάμεων.
Επίσης, αντιστοιχεί στην Ενότητα 2 (Ενέργεια του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της Στ’ τάξης του μαθήματος Φυσικά. Οι μαθητές επιδιώκεται:
Να συνδέουν το έργο με δυνάμεις που προκαλούν κίνηση σε αντικείμενα & να συνδέουν ποιοτικά το έργο με τη δύναμη και τη μετατόπιση.