Ο γερανός μπορεί να περιστρέφεται στον οριζόντιο άξονα με μηχανικό τρόπο και να ανεβάζει ή να κατεβάζει φορτία από ένα σημείο σε κάποιο άλλο.
Ο γερανός μπορεί να περιστρέφεται στον οριζόντιο άξονα με μηχανικό τρόπο και να ανεβάζει ή να κατεβάζει φορτία από ένα σημείο σε κάποιο άλλο.
Η κατασκευή μας δείχνει πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις τροχαλίες για να αποκτήσουμε μηχανικό πλεονέκτημα. Συγκεκριμένα, ένας γερανός χρησιμοποιεί συστήματα τροχαλιών για την ανύψωση μεγάλων φορτίων, ασκώντας μικρότερη δύναμη.
Στόχος είναι η κατασκευή ενός γερανού ο οποίος μπορεί χρησιμοποιώντας ένα διακόπτη(αισθητήρας κλίσης ) να ανεβοκατεβάζει το φορτίο του.
Γενικός: Στην ανάπτυξη από το μαθητή ικανοτήτων και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από την εργαστηριακή δραστηριότητα του μαθήματος, προκειμένου να γίνει ικανός να αξιολογεί τις επιστημονικές και τεχνολογικές εφαρμογές, ώστε ως μελλοντικός πολίτης να τοποθετείται κριτικά απέναντί τους και να αποφαίνεται για τις θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις τους στην ατομική – κοινωνική υγεία και το περιβάλλον.
Ειδικός: η υλοποίηση της δραστηριότητας αντιστοιχεί στην Ενότητα 2 (Κίνηση & Δύναμη του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της Ε’ τάξης του μαθήματος Φυσικά αναφέροντας από την καθημερινή τους εμπειρία παραδείγματα άσκησης δύναμης και να διακρίνουν το σώμα που ασκεί και το σώμα στο οποίο ασκείται δύναμη. Οι μαθητές επιδιώκεται:
Να περιγράφουν καταστάσεις στις οποίες έχουμε μεταβολή της κινητικής κατάστασης, χρησιμοποιώντας την έκφραση: ασκείται δύναμη.
Να αναγνωρίζουν την άσκηση δύναμης σε καταστάσεις της καθημερινής τους εμπειρίας.
Να αναγνωρίζουν καταστάσεις της καθημερινής τους εμπειρίας που σχετίζονται με την επίδραση διαφορετικών τύπων δυνάμεων.
Επίσης, αντιστοιχεί στην Ενότητα 2 (Ενέργεια του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της Στ’ τάξης του μαθήματος Φυσικά. Οι μαθητές επιδιώκεται:
Να συνδέουν το έργο με δυνάμεις που προκαλούν κίνηση σε αντικείμενα & να συνδέουν ποιοτικά το έργο με τη δύναμη και τη μετατόπιση.