Εκπαιδευτική Δράση STEAM Νηπιαγωγείου: «Ο Πλούτος του τόπου μου»

Τα παιδιά  θα φτιάξουν τον πρώτο τους αλγόριθμο και θα μας παρουσιάσουν τα προϊόντα του τόπου τους, αναπτύσσοντας παράλληλα τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες.

  • Η  δράση δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα κι απευθύνεται σε όλα τα Νηπιαγωγεία της Ελλάδας

Σύνοψη: Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου δημιουργούν ομάδες 6-10 παιδιών. Η κάθε ομάδα δημιουργεί μία επιδαπέδια πίστα που είναι φτιαγμένη από υλικά της αρεσκείας της και απεικονίζει, με τρισδιάστατο τρόπο, τα τοπικά προϊόντα και την ανάδειξή τους. Με βοηθό ένα επιδαπέδιο ρομπότ που κινείται στην πίστα, μπορεί να επιδεικνύει τη ροή παραγωγής Ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων όπως: μαστίχα ή ρέστες Χίου, μανούρι Σίφνου, λουκάνικα Τρικάλων, γραβιέρα Νάξου ή Κρήτης, μπελτέ (ντοματοζούμι) Μήλου, λουκούμι Σύρου, σταφίδα Κορίνθου, φυστίκι Αιγίνης και τόσα άλλα εκλεκτά προϊόντα. Σύμφωνα με τις εντολές που δίνουν τα παιδιά στο ρομπότ, οι ομάδες μας δείχνουν ποιά είναι τα προϊόντα του τόπου τους και μας κάνουν κατανοητό πως η περιοχή τους είναι μέρος ενός ευρύτερου συστήματος.  Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι  μαθητές θα δημιουργήσουν τον πρώτο τους αλγόριθμο.

Σκοπός της δράσης του Νηπιαγωγείου είναι οι μαθητές να έρθουν σε δημιουργική επαφή με τις βασικές έννοιες του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης (computational thinking), αναπτύσσοντας παράλληλα το καλλιτεχνικό τους αισθητήριο και την ικανότητά τους να συνεργάζονται. Επιπλέον, η δράση στοχεύει στην κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, καθώς δημιουργεί για τα παιδιά την ευκαιρία να κάνουν μία απλή παρουσίαση, μπροστά σε μικρό κοινό, καθώς επίσης να έλθουν σε δημιουργική επαφή με μαθητές από σχολεία άλλων περιοχών της χώρας.

Αναλυτικές πληροφορίες

Σύνοψη

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου δημιουργούν ομάδες 6-10 παιδιών. Η κάθε ομάδα δημιουργεί μία επιδαπέδια πίστα που είναι φτιαγμένη από υλικά της αρεσκείας της και απεικονίζει, με τρισδιάστατο τρόπο, τα τοπικά προϊόντα και την ανάδειξή τους. Με βοηθό ένα επιδαπέδιο ρομπότ που κινείται στην πίστα, μπορεί να επιδεικνύει τη ροή παραγωγής Ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων όπως: μαστίχα ή ρέστες Χίου, μανούρι Σίφνου, λουκάνικα Τρικάλων, γραβιέρα Νάξου ή Κρήτης, μπελτέ (ντοματοζούμι) Μήλου, λουκούμι Σύρου, σταφίδα Κορίνθου, φυστίκι Αιγίνης και τόσα άλλα εκλεκτά προϊόντα. Σύμφωνα με τις εντολές που δίνουν τα παιδιά στο ρομπότ, οι ομάδες μας δείχνουν ποιά είναι τα προϊόντα του τόπου τους και μας κάνουν κατανοητό πως η περιοχή τους είναι μέρος ενός ευρύτερου συστήματος.  Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι  μαθητές θα δημιουργήσουν τον πρώτο τους αλγόριθμο.

Διαβάστε την αναλυτική περιγραφή της πρόκλησης:

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο PDF πατώντας εδώ

Αναλυτική περιγραφή

Η εκπαιδευτική δράση STEAM του Νηπιαγωγείου δημιουργείται με στόχο να βοηθήσει τα μικρά παιδιά να σκεφτούν, για πρώτη φορά, με αλγοριθμικό τρόπο. Έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ηλικιακές ανάγκες των παιδιών του Νηπιαγωγείου και συγκεκριμένα να βοηθά τα παιδιά:

  • Να αναπαραστήσουν τις ιδέες τους και τις γνώσεις τους
  • Να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες της αλγοριθμικής σκέψης και συγκεκριμένα με τη δημιουργία και με την εφαρμογή εντολών ελέγχου και κατεύθυνσης (προσανατολισμού)
  • Να μάθουν κάνοντας (learning by doing) και λαμβάνοντας ανατροφοδότηση σε ζωντανό χρόνο, σχετικά με το πώς οι εντολές που δημιουργούν καθοδηγούν ένα ρομπότ και βοηθούν στη συνέχιση μίας ιστορίας
  • Να εμπλακούν σε μία κιναισθητική δραστηριότητα που θα τους δώσει τη δυνατότητα να μάθουν μέσα από τη διδακτική αμεσότητα του βιώματος
  • Να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν με συνομηλίκους τους, καθώς επίσης με ενήλικες

Συμπληρωματικά ως προς τα παραπάνω κριτήρια, η δράση στοχεύει να αποτελέσει ένα εργαλείο για το σύγχρονο Νηπιαγωγείο και να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς στο διδακτικό τους έργο.

Συμμετέχοντες

  • Ηλικίες: Προνήπια και Νήπια (4-5 ετών)
  • Άτομα ανά ομάδα: 6-10 παιδιά

Επισημάνσεις

Η δράση «Αγροτική παραγωγή: Ο Πλούτος του τόπου μου» δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα. Η δράση απευθύνεται στα Νηπιαγωγεία όλων των περιοχών της Ελλάδας.

Επίσημος προμηθευτής εξοπλισμού για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι η Διερευνητική Μάθηση. Για τους συμμετέχοντες στους διαγωνισμούς WRO Hellas η Διερευνητική Μάθηση προσφέρει ειδική έκπτωση 10% με τη χρήση της κάρτας STEM Club.

Δωρεάν webinars για προπονητές στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2022

Εκπαιδευτική Δράση STEAM Νηπιαγωγείου: «Αγροτική παραγωγή: Ο Πλούτος του τόπου μου»

Εισηγητής:   Χριστοπούλου Βίκυ

Ημερομηνία και ώρα:  Τρίτη 07/12/2021 18:15 – 19:45

 

Παρακολουθήστε το webinar :

Δείτε πώς θα ανεβάσετε το βίντεο της συμμετοχής σας :

Φόρμα Εγγραφής

(**Ο αριθμός συμμετοχών ισοδυναμεί με τον αριθμό των ομάδων που θέλετε να δηλώσετε. Μπορείτε παρακάτω να βρείτε το έντυπο γονικής συγκατάθεσης και να το προσθέσετε στη φόρμα σας συμπληρωμένο, ένα για κάθε μαθητή. Το έντυπο θα το έχετε μαζί σας και την ημέρα του διαγωνισμού εκτυπωμένο για να το καταθέσετε στους υπεύθυνους.)