CodeAthon 2020: Βελτιώστε το παιχνίδι…και παίξτε σε Scratch!

Πρωτοβουλία προγραμματισμού κώδικα για μαθητές 8-16 ετών, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Πληροφορικής : “Η Ώρα του Κώδικα” 2020


Το CodeAthon επιστρέφει στο πλαίσιο της Εβδομάδας Πληροφορικής : “Η Ώρα του Κώδικα” 2020!

Το CodeAthon διοργανώνεται το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020 από τον STEM Education στο πλαίσιο της Εβδομάδας Πληροφορικής : “Η Ώρα του Κώδικα” 2020, σε συνεργασία με τον WRO Hellas και με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE. Στο πλαίσιο του CodeAthon θα προσφερθούν δωρεάν εντατικά σεμινάρια κατάρτισης εκπαιδευτικών στον προγραμματισμό με scratch. Πληροφορίες για το προηγούμενο CodeAthon μπορούν να βρεθούν εδώ.

Τι είναι το CodeAthon

Το CodeAthon είναι μια εκπαιδευτική και ψυχαγωγική δράση μη διαγωνιστικού χαρακτήρα και απευθύνεται σε ομάδες 2-3 παιδιών ηλικίας 8-16 ετών, με τη συνοδεία και καθοδήγηση ενός ενήλικα (εκπαιδευτικού, γονέα κ.ο.κ.). Σκοπός του CodeAthon είναι να παροτρύνει τους μαθητές να αποκτήσουν μία δημιουργική στάση απέναντι στον προγραμματισμό, αναπτύσσοντας παράλληλα τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες και μαθαίνοντας να εργάζονται ομαδικά. Οι ομάδες που συμμετέχουν στο CodeAthon καλούνται:

  • Να μελετήσουν ένα προγραμματιστικό πρόβλημα σε Scratch (προγραμματιστικό περιβάλλον σε ανάπτυξη του Πανεπιστημίου MIT)
  • Να αναζητήσουν τρόπους και λύσεις για να βελτιώσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα και
  • Να παρουσιάσουν τις λύσεις τους (εφόσον το επιθυμούν)

Τα έργα -όσων ομάδων το επιθυμούν- θα δημοσιοποιηθούν στον ιστότοπο του STEM Education.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο CodeAthon, οι ενήλικες καθοδηγητές των ομάδων (εκπαιδευτικοί, γονείς κ.ο.κ.) θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν δωρεάν εντατικά σεμινάρια επάνω στον προγραμματισμό με Scratch.

Το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές

  • Πρόγραμμα σε Scratch (κατεβάστε το εδώ)
  • Αναπαράσταση του προγράμματος σε ΚωδικΌραμα (κατεβάστε το εδώ)

Το υλικό που προτείνεται βασίζεται στα «Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» (Αν. Λαδιάς, Γ. Παπαδόπουλος, Δ. Φωτιάδης), ένα εκπαιδευτικό πακέτο 25 διδακτικών σεναρίων σε Scratch με θέματα από τη ρομποτική, που στοχεύει στην εισαγωγή στη Μηχανική Λογισμικού. Το υλικό της σειράς φιλοξενείται από τον Δεκέμβριο του 2014 στον χώρο της κοινότητας «Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» στην πλατφόρμα Open Discovery Space (ODS) που εντάσσεται στις γενικότερες δράσεις έρευνας και καινοτομίας τις οποίες προωθεί το Υπουργείο Παιδείας (Αρ. Πρωτ. 192096/Δ2, 26-11-2014). Το υλικό παρήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος ODS.


Υλικό για τους εκπαιδευτικούς ή/και τους γονείς

Για να σας βοηθήσουμε να καθοδηγήσετε τους μαθητές σας με τον καλύτερο τρόπο, σας προτείνουμε να παρακολουθήσετε ή/και να εφαρμόσετε τα παρακάτω υποδειγματικά σχέδια μαθήματος:
  • Σενάριο 1 (Δείτε το εδώ)
  • Σενάριο 2 (Δείτε το εδώ)
  • Σενάριο 3 (Δείτε το εδώ)
  • Σενάριο 4 (Δείτε το εδώ)

Η διεξαγωγή

Την ημέρα διεξαγωγής του CodeAthon, οι ομάδες θα εργαστούν εξ αποστάσεως με τους φορητούς υπολογιστές τους ως ομάδες. Οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερις ώρες για να τροποποιήσουν/εμπλουτίσουν το πρόγραμμα, που προσομοιώνει την πυραυλική αεράμυνα από αέρα εισβολέα. Για να το κάνουν αυτό, οι ομάδες μπορούν είτε να εφαρμόσουν τις ιδέες που σκέφτηκαν κατά τον μήνα της προετοιμασίας, είτε να αυτοσχεδιάσουν επί τόπου, με την καθοδήγηση των συνεργατών του STEM Education που θα τους δίνουν συγκεκριμένα προβλήματα προς επίλυση.

Θα αναδειχθούν νικητές;
Ναι, το παιχνίδι και η μάθηση!

Το CodeAthon δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα. Ο σκοπός του είναι καθαρά εκπαιδευτικός και ψυχαγωγικός. Κατά τη διάρκεια του CodeAthon θα παρουσιαστούν ζωντανά τα προγράμματα ορισμένων από τις ομάδες, εφόσον το επιθυμούν. Αντίστοιχα, μετά από την ολοκλήρωση του CodeAthon, τα έργα όλων των ομάδων θα αναρτηθούν δημόσια (μαζί με την περιγραφή και τον κώδικά τους, καθώς επίσης με τα στοιχεία των μελών της ομάδας, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν) και θα αποτελέσουν τμήματα ενός αποθετηρίου με ανοικτή πρόσβαση για όλους.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Η συμμετοχή είναι δωρεάν με απαραίτητη την κράτηση θέσεων με τη συμπλήρωση της παρακάτω φόρμας.

ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ – CodeAthon 2020