new-panellhnios

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2023 έχει τέσσερις κατηγορίες για μαθητές Δημοτικού:

Η Ανοικτή Κατηγορία Δημοτικού πλέον χωρίζεται σε δύο ηλικιακές ομάδες:

  1. Πρώτες τάξεις Δημοτικού (Α’ – Δ’) Εξελίσσω την Πόλη μου με τις  απλές μηχανές 
  2. Τελευταίες τάξεις Δημοτικού (Γ’ – ΣΤ’) Έξυπνες Πόλεις – Smart Cities
  • Κατηγορία «Ποδόσφαιρο 2×2», για μαθητές Α’ – Δ’ Δημοτικού
  • Κατηγορία  Regular Δημοτικού – Γυμνασίου  – Αρχάριοι  & Προχωρημένοι “Τρίλιζα”
  • Παράλληλη Κατηγορία  Regular “1913: Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων” Ε’ Δημοτικού-Α’ Λυκείου

Σκοπός για το Δημοτικό είναι οι μαθητές να αναπτύξουν την ικανότητά τους για ενεργή συμμετοχή σε ομάδες αναλαμβάνοντας συγκεκριμένους ρόλους, να εξοικειωθούν με τη διαδικασία επίλυσης προβλήματος και να εξερευνήσουν εμπράκτως τις έννοιες της μηχανικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης που σχετίζονται με τη δημιουργία και τον προγραμματισμό ρομποτικών κατασκευών, χρησιμοποιώντας το δωρεάν λογισμικό Scratch του ΜΙΤ. Με αυτόν τον τρόπο ο διαγωνισμός εξοικειώνει τους μαθητές με το θεμελιώδες κεφάλαιο των «απλών μηχανών», εμπλουτίζοντας έτσι τους διδακτικούς στόχους του Προγράμματος Σπουδών.

Kατηγορία Regular Αρχάριοι & Προχωρημένοι “Τρίλιζα”

Η Τρίλιζα είναι ένα από τα αρχαιότερα παιχνίδια στρατηγικής που έχει επινοήσει ο άνθρωπος. Η παλαιότερη ιστορική καταγραφή της, μας φέρνει πολύ πίσω στη Αίγυπτο του 1400 π.χ. εκεί όπου ένα τέτοιο παιχνίδι βρέθηκε χαραγμένο στον ναό του Καρνάκ.

Όμως και οι αρχαίοι Αθηναίοι φαίνεται πως περνούσαν πολλές ώρες παίζοντας τρίλιζα καθώς κατά τις εργασίες αναστήλωσης του Παρθενώνα ίχνη της βρέθηκαν λαξευμένα στα σκαλιά και στα δάπεδα των ναών του Ιερού Βράχου. Το 1952, o Βρετανός Sandy Douglas στα πλαίσια του διδακτορικού του, έγραψε ένα πρόγραμμα για τον υπολογιστή EDSAC που έπαιζε τρίλιζα. Αυτό το πρόγραμμα θεωρείται ένα από τα πρώτα βιντεοπαιχνίδια. Ο πίνακας της τρίλιζας προβαλλόταν σε μια πρωτόγονη οθόνη και ο χρήστης επέλεγε την κίνησή του χρησιμοποιώντας το περιστρεφόμενο καντράν ενός τηλεφώνου.

Στην εποχή μας, οι σύγχρονοι αλγόριθμοι της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Θεωρίας Παιγνίων κατατάσσουν το παιχνίδι της Τρίλιζας στα προβλήματα εκείνα που μπορούν εύκολα να επιλυθούν από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η διερεύνηση όμως του παιχνιδιού, εξακολουθεί να αποτελεί μια ωφέλιμη εκπαιδευτική ενασχόληση για τους μαθητές όλων των βαθμίδων.

Στο φετινό διαγωνισμό λοιπόν, αποστολή των ομάδων είναι να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν αυτόνομα ρομπότ που θα μπορούν να παίξουν το παιχνίδι της Τρίλιζας. Το παιχνίδι θα διεξαχθεί με 2 παραλλαγές:

• Μία απλούστερη, που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού και σε αρχάριους μαθητές Γυμνασίου.

• και μια πιο δύσκολη, που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και σε προχωρημένους μαθητές Δημοτικού.

Οι ομάδες θα λάβουν μέρος πρωτίστως στους περιφερειακούς και έπειτα στον τελικό.
ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ:
Αιγαίου
Δυτικής Μακεδονίας
Ήπειρος
Θεσσαλίας
Κρήτης
Οι ομάδες από τις παραπάνω περιφέρειες θα έλθουν απευθείας στον Τελικό που θα γίνει 26 Μαρτίου στο Κολέγιο Αθηνών.

Για τον περιφερειακό Αττικής: Οι ομάδες θα προσέλθουν το Σάββατο 18 Μαρτίου στο  ΟΤΕ Academy.

Διαβάστε την αναλυτική περιγραφή της πρόκλησης, των κανόνων και της βαθμολογίας.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο PDF πατώντας εδώ

Επίσημος προμηθευτής εξοπλισμού για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι η Διερευνητική Μάθηση.

Για τις εκτυπώσεις σας σε σχέση με τον διαγωνισμό μπορείτε να απευθύνεστε στην εταιρεία:

ADAP ΕΠΕ

Ψηφιακές Εκτυπώσεις – Μεταξοτυπίες – Διαφημιστικές Κατασκευές – Διαχείριση Έργων

Μυτιλήνης 6, 18346 Μοσχάτο

τηλ. : +30 2104839023-93 fax : +30 210 4839093 mobile: 6985-824119

sales@adap.gr – www.adap.gr

Δωρεάν webinars για προπονητές στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2023

Κατηγορία Regular Αρχάριοι & Προχωρημένοι “Τρίλιζα”

Εισηγητής: Δ. Καντζιλίδου

Παρακολουθήστε το 1ο Webinar που πραγματοποιήθηκε στις 08/12/22

Παρακολουθήστε το 2ο Webinar που πραγματοποιήθηκε στις 12/01/2023

 

Παράλληλη κατηγορία “1913: Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων” μόνο για μαθητές της Ηπείρου

Η δράση εκπαιδευτικής ρομποτικής με το ιστορικό θέμα «1913 : Η απελευθέρωση των
Ιωαννίνων» πραγματοποιείται στα πλαίσια εορτασμού των 110 χρόνων από την
απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων. Στόχος αυτής της πρόκλησης μη διαγωνιστικού χαρακτήρα, είναι η γεφύρωση του παρελθόντος
και του μέλλοντος της πόλης, προσεγγίζοντας, με ουσιαστικό τρόπο, σημαντικούς
τομείς, όπως η τεχνολογία, η μηχανική και ο προγραμματισμός. Δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να αποκτήσουν σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες εχέγγυα για το
μέλλον τους και ταυτόχρονα να έρθουν πιο κοντά στην ιστορία του τόπου τους,
γνωρίζοντας τα γεγονότα και αντιλαμβάνοντας τη στρατηγική που ακολουθήθηκε για
την απελευθέρωση της πόλης από τον Οθωμανικό ζυγό στις 21 Φεβρουαρίου του 1913.

• Επιτρεπτές ηλικίες διαγωνιζόμενων: Ε’ Δημοτικού μέχρι Α΄ Λυκείου (10-16 ετών)
• Σε κάθε ομάδα επιτρέπεται η συμμετοχή ενός μόνο μέλους ηλικίας κάτω των 10
ετών.
• Κάθε ομάδα αποτελείται από 3 έως 4 μαθητές και από 1 προπονητή.

Για περισσότερες πληροφορίες κάνετε κλικ εδώ για να επισκεφτείτε το website

Οι ομάδες θα διαγωνιστούν στον Περιφερειακό Αγώνα στην Ήπειρο, 19/03/2023 στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Iωαννίνων “MAPOYTΣEIO”.

Έχετε απορίες σχετικά με τους κανόνες ή με τη διαγωνιστική διαδικασία;

Επισκεφθείτε το forum των προπονητών και θέστε τις ερωτήσεις σας στους υπεύθυνους των κατηγοριών!

 

 

Επίσημος προμηθευτής εξοπλισμού για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι η Διερευνητική Μάθηση.

Επιτρεπόμενα υλικά

• Μικροελεγκτές, κινητήρες και αισθητήρες από τα πακέτα LEGO NXT, LEGO SPIKE
ή LEGO EV3, και ο αισθητήρας χρώματος της HiTechnic, (HT color sensor). Κάθε
ομάδα μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο έναν μικροελεγκτή, μέχρι 4 κινητήρες και
μέχρι 4 αισθητήρες.
• Δομικά στοιχεία από οποιοδήποτε πακέτο της LEGO. Απαγορεύεται η χρήση
οποιουδήποτε άλλου δομικού ή στερεωτικού υλικού.

Φόρμα Εγγραφής

(**Ο αριθμός συμμετοχών ισοδυναμεί με τον αριθμό των ομάδων που θέλετε να δηλώσετε. Μπορείτε παρακάτω να βρείτε το έντυπο γονικής συγκατάθεσης και να το προσθέσετε στη φόρμα σας συμπληρωμένο, ένα για κάθε μαθητή. Το έντυπο θα το έχετε μαζί σας και την ημέρα του διαγωνισμού εκτυπωμένο για να το καταθέσετε στους υπεύθυνους.)