Η ιδέα μας προέκυψε πολύ φυσικά αφού η εικόνα της γερανογέφυρας για την πόλη μας είναι οικία και καθημερινή, μιας και σε αυτή βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια στον κόσμο.
Συγκεκριμένα το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη και τρίτο στον κόσμο με 19 εκατ. επιβάτες το χρόνο να διέρχονται από αυτό, ενώ τα εμπορικά πλοία, φορτηγά, κοντεινεράδικα, κ.λ.π έχουν μεταφερθεί στο Ικόνιο όπου εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων από όλο τον κόσμο, μετατρέποντας το σε διαμετακομιστικό κόμβο κάτι που έχει πλεονεκτήματα αλλά δυστυχώς και μειονεκτήματα.
Βρισκόμαστε στο 2040, δέκα χρόνια μετά το πρώτο ταξίδι του ανθρώπου στον Άρη. Οι πρώτες κατοικίες στην επιφάνεια του Κόκκινου Πλανήτη έχουν ήδη κατασκευαστεί αλλά πολλές από αυτές παθαίνουν συχνά σοβαρές ζημιές ή καταστρέφονται ολοσχερώς από τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα που επικρατούν εκεί. Αναμφίβολα, το πιο επικίνδυνο από όλα τα καιρικά φαινόμενα στον Άρη, είναι οι σφοδρές ανεμοθύελλες που ξεκινούν από διάμετρο 2.000χλμ και μπορούν να καλύψουν μέχρι και ολόκληρο τον πλανήτη. Η διάρκεια τους κυμαίνεται από λίγες μέρες μέχρι και δύο μήνες. Συνεπώς, η ανάγκη να προστατευτούν οι άνθρωποι, ο εξοπλισμός και οι κατοικίες είναι επιτακτική!
Η παραδειγματική κατασκευή είναι μια ρομποτική κατοικία/θόλος που όταν ανιχνεύει την έλευση ανεμοθύελλας (ισχυρού ανέμου) ενεργοποιεί ηχητικό και οπτικό συναγερμό και στη συνέχεια βυθίζεται στο έδαφος για να προστατευτεί. Μετά τη λήξη του καιρικού φαινομένου η κατοικία επανέρχεται στην αρχική της θέση.
Με την συγκεκριμένη ιδέα είναι ότι επιτρέπεται στους έποικους να μην ζουν μόνιμα σε υπόγειες σπηλιές για να προστατευτούν – όπως προτείνουν σήμερα κάποιοι επιστήμονες – αλλά να μπορούν να ζήσουν για μεγάλα διαστήματα και στην επιφάνεια του Άρη.
Να κατασκευαστεί μία κατοικία η οποία να μπορεί να βυθίζεται κάτω από την επιφάνεια του πλανήτη όταν το ανεμόμετρο ανιχνεύσει αέρα από οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Το ανεμόμετρο να μπορεί να επιστρέφει μόνο του στην αρχική του θέση όταν το φαινόμενο (αέρας) σταματήσει.
Το παρόν project ενδείκνυται ως παράδειγμα:
- εισαγωγικής χρήσης επικοινωνίας μεταξύ ενός κυρίου προγράμματος και δύο επιμέρους καταστάσεων.
- διαχωρισμού των αρμοδιοτήτων αφού σε άλλες καταστάσεις βρίσκονται οι κώδικες που ασχολούνται με τους αυτοματισμούς σε άλλες καταστάσεις οι κώδικες που ασχολούνται με τις προσομοιώσεις στον υπολογιστή.
- παράλληλου προγραμματισμού των κωδίκων που εξυπηρετούν τις προσομοιώσεις των αυτοματισμών.
- χρήσης απλών και εμφωλευμένων δομών επιλογής (Εάν Τότε) και με χρήση του λογικού τελεστή AND.
- χρήσης δομών προκαθορισμένου πλήθους επαναλήψεων και δομών επανάληψης υπό συνθήκη.