Κανόνες World Robot Olympiad 2018

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ / ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:

Η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έχει 4 κατηγορίες/επίπεδα.

  1. Κανονική κατηγορία
  2. Ανοικτή κατηγορία
  3. Ποδόσφαιρο WRO (WRO Football)
  4. Advanced Robotics Challenge
  5. Επιπλέον των παραπάνω, για πρώτη χρονιά στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018 θα διεξαχθούν πιλοτικά οι κατηγορίες WeDo Regular Challenge και WeDo Open Challenge, για ομάδες μαθητών Δημοτικού. Μετά από προσπάθεια του WRO Hellas, η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018 στις πιλοτικές κατηγορίες WeDo Regular και WeDo Open, με μία ομάδα σε κάθε  κατηγορία. Οι ελληνικές περιφέρειες που θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις φετινές, πιλοτικές κατηγορίες WeDo Regular και WeDo Open είναι οι: Αττική, Δυτική Ελλάδα, Θεσσαλία, Κρήτη και Στερεά Ελλάδα.

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ!

Τα χαρακτηριστικά όλων των κατηγοριών με μία ματιά

Δείτε τον πίνακα online

Επισκόπηση όλων των κατηγοριών της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
  Regular Open WRO Football Advanced Πιλοτικές κατηγορίες με WeDo
  WeDo Regular WeDo Open
Επιτρεπόμενες ηλικίες Δημοτικό: 7-12
Γυμνάσιο: 13-15
Λύκειο: 16-19
Δημοτικό: 7-12
Γυμνάσιο: 13-15
Λύκειο: 16-19
10-19 17-25 7-10 7-10
Αριθμός μελών ομάδας 2-3 μαθητές + προπονητής 2-3 μαθητές + προπονητής 2-3 μαθητές + προπονητής 2-3 διαγωνιζόμενοι + προπονητής 2-3 μαθητές + προπονητής 2-3 μαθητές + προπονητής
Εξοπλισμός Αποκλειστικά εξοπλισμός LEGO® + HiTechnic Color Sensor Εξοπλισμός LEGO® (δεκτή η συμπληρωματική χρήση και άλλου εξοπλισμού, εφόσον χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον 1 LEGO Mindstorms EV3 brick) Αποκλειστικά εξοπλισμός LEGO® (και εξοπλισμός HiTechnic για την μπάλα και για τους αισθητήρες IR seeker & compass) Αποκλειστικά εξοπλισμός MATRIX and TETRIX® + αποκλειστικά NI myRIO ή KNR (myRIO based) controllers + κινητήρες, αισθητήρες και μπαταρίες οποιασδήποτε μάρκας (συμπληρωματικά) Αποκλειστικά εξοπλισμός LEGO® Education WeDo (1.0 ή 2.0) Αποκλειστικά εξοπλισμός LEGO® Education WeDo (1.0 ή 2.0) για το ρομπότ + ελεύθερη επιλογή αντικειμένων για την παρουσίαση
Λογισμικό Δημοτικό και Γυμνάσιο: Αποκλειστική χρήση των λογισμικών EV3, RoboLab ή NXT / Λύκειο: Ελεύθερη επιλογή Ελεύθερη επιλογή Αποκλειστική χρήση των λογισμικών EV3, RoboLab ή NXT NI LabVIEW ή οποιαδήποτε text-based γλώσσα (C, C++, Java κ.ο.κ.) LEGO® WeDo (1.0 ή 2.0) LEGO® WeDo (1.0 ή 2.0)
Διαστάσεις και μεγέθη Max. 25 x 25 x 25 εκ. Περίπτερο 1,5 x 1,5 x 2 (ύψος) μέτρων Δύο ρομπότ διαστάσεων 22cm (διάμετρος), 22cm (ύψος) και βάρους <= 1kg το καθένα Max. 45 x 45 x 45 εκ. Max. 25 x 25 x 25 εκ. Περίπτερο 1,5 x 1,5 x 2 (ύψος) μέτρων
Χαρακτηριστικά Κατασκευή του ρομπότ και επίλυση του κανόνα-έκπληξη κατά την ημέρα του διαγωνισμού Το θέμα της κατηγορίας είναι Ανοικτό – επιστρατεύστε τη δημιουργικότητά σας! Κατασκευή του ρομπότ κατά την ημέρα του διαγωνισμού. Το βασικό παιχνίδι παραμένει το ίδιο κάθε χρόνο, με εξαίρεση πολύ μικρές παραλλαγές. Το θέμα της πρόκλησης αλλάζει κάθε 2 έτη Κατηγορία ειδικά σχεδιασμένη για τους μικρότερους μαθητές Το θέμα της κατηγορίας είναι Ανοικτό – επιστρατεύστε τη δημιουργικότητά σας!
Έτος ίδρυσης κατηγορίας 2004 2004 2010 2015 2018 2018

Κατεβάστε τον πίνακα σε PDF

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:

Παρακάτω θα αναρτώνται σταδιακά οι μεταφρασμένες εκδόσεις των κανόνων για όλες τις κατηγορίες. Εάν οι κανόνες της κατηγορίας που σας ενδιαφέρει δεν έχουν ακόμη αναρτηθεί σε μεταφρασμένη μορφή, μπορείτε να συμβουλευτείτε την αγγλική έκδοση στον ιστότοπο της διεθνούς διοργάνωσης, www.wroboto.org

Κανονική κατηγορία
Η κανονική κατηγορία είναι βασισμένη σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα και συγκεκριμένη πίστα διαγωνισμού. Οι ομάδες πρέπει να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για την υλοποίηση των απαιτήσεων του προβλήματος που τίθεται κάθε φορά. Για παράδειγμα, μπορεί να ζητηθεί ότι το ρομπότ θα συλλέγει κύβους με συγκεκριμένο χρώμα ή άλλα αντικείμενα με χρώματα ή μορφές.
Ο παγκόσμιος διαγωνισμός ρομποτικής (WRO) πραγματοποιείται χωριστά για τρία ηλικιακά επίπεδα ή κατηγορίες (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο). Η κάθε κατηγορία ή ηλικιακό επίπεδο διαγωνίζεται σε δικό της πρόβλημα και πίστα διαγωνισμού με διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με την ηλικία.

Διαδικασία Διαγωνισμού

  1. Όλες οι ομάδες πρέπει να κατευθυνθούν στην θέση η οποία θα τους δοθεί, να τακτοποιηθούν και να περιμένουν την ανακοίνωση για την έναρξη συναρμολόγησης. Μόνο οι συμμετέχοντες επιτρέπεται να βρίσκονται στον χώρο του διαγωνισμού από αυτό το σημείο και μετά.
  2. Ο διαγωνισμός για αυτό το επίπεδο θα έχει δύο διαγωνιστικούς γύρους.
  3. Ο χρόνος συναρμολόγησης για την πρόκληση αυτή είναι 150 λεπτά και τοποθετείται χρονικά πριν από τον 1ο προκριματικό γύρο. Στα πρώτα 30 λεπτά δεν επιτρέπεται καμία μετακίνηση των διαγωνιζομένων. Οι δοκιμές στην αγωνιστική πίστα θα έχουν διάρκεια δύο λεπτά τη φορά και θα ισχύει η προτεραιότητα άφιξης της ομάδος στον χώρο της πίστας. Θα υπάρχει δυνατότητα να γίνονται δοκιμές στην αγωνιστική πίστα από στατικά ρομπότ, παράλληλα, αρκεί να μην εμποδίζουν την δοκιμή άλλης ομάδας. Θα υπάρχουν δοκιμαστικές πίστες προπονήσης στον χώρο συναρμολόγησης για απεριόριστες δοκιμές.
  4. Ο χρόνος συντήρησης ανάμεσα στους 2 διαγωνιστικούς γύρους θα είναι 30 λεπτά.
  5. Πριν το ρομπότ τοποθετηθεί στην περιοχή της καραντίνας για έλεγχο πρέπει να έχει ένα πρόγραμμα φορτωμένο με το όνομα «run» στον φάκελο «Software Files» για το NXT και μόνο ένα project για το EV3. Το όνομα του project για το EV3 πρέπει να είναι «WRO2018» και το κυρίως εκτελέσιμο αρχείο πρέπει να ονομάζεται «run». Οι κριτές επιτρέπεται να ελέγξουν το ρομπότ πριν ξεκινήσει την αποστολή. Εάν βρεθούν πάνω από ένα εκτελέσιμα προγράμματα (για NXT) ή πάνω από ένα project (για EV3), πρέπει η διαγωνιζόμενη ομάδα να διαγράψει όλα τα αρχεία που παραβιάζουν τον κανονισμό.
  6. Το ρομπότ έχει 2 λεπτά για να ολοκληρώσει την πρόκληση. Ο χρόνος ξεκινά από τη στιγμή που ο κριτής δίνει το σήμα εκκίνησης. Το ρομπότ πρέπει να είναι τοποθετημένο στην περιοχή εκκίνησης (Start area) έτσι ώστε η κάθετη προβολή του να είναι εξ ολοκλήρου μέσα στο χώρο εκκίνησης και απενεργοποιημένο. Οι ομάδες μπορούν να τοποθετήσουν όπως επιθυμούν το ρομπότ μέσα στην περιοχή εκκίνησης. Ωστόσο δεν επιτρέπεται το πέρασμα δεδομένων στο ρομπότ μετακινώντας ή περιστρέφοντας κομμάτια του ρομπότ. Επίσης, δεν επιτρέπεται η εισαγωγή δεδομένων στο πρόγραμμα με οποιοδήποτε τρόπο (π.χ. χρήση πλήκτρων NXT/EV3 μονάδας). Αν αναγνωριστούν τέτοιου είδους ρυθμίσεις από τον κριτή, τότε η ομάδα μπορεί να αποκλειστεί από τους αγώνες. Μόλις οι συμμετέχοντες έχουν πραγματοποιήσει τις αναγκαίες ρυθμίσεις τους και είναι έτοιμοι, ο κριτής θα δώσει το σήμα για να ανοίξουν το NXT/EV3 και να επιλέξουν ένα πρόγραμμα (αλλά όχι να το εκτελέσουν). Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να περιμένουν το σήμα του κριτή για να θέσουν το ρομπότ σε λειτουργία (εκτέλεση του προγράμματος).

Για τις εκτυπώσεις σας σε σχέση με τον διαγωνισμό μπορείτε να απευθύνεστε στην εταιρεία:

ADAP ΕΠΕ

Ψηφιακές Εκτυπώσεις – Μεταξοτυπίες – Διαφημιστικές Κατασκευές – Διαχείριση Έργων

Μυτιλήνης 6, 18346 Μοσχάτο

tel. : +30 2104839023-93 fax : +30 210 4839093 mobile: 6985-824119

sales@adap.grwww.adap.gr

Ανοικτή κατηγορία
Η ανοικτή κατηγορία στηρίζεται πάντοτε σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Για το θέμα αυτό, οι ομάδες των συμμετεχόντων πρέπει να σχεδιάζουν, να δημιουργούν και να προγραμματίζουν κατασκευές που εστιάζονται στο θέμα του εκάστοτε διαγωνισμού.
Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάζουν τις κατασκευές τους και να εξηγούν το σκεπτικό, τη χρησιμότητα και τη σημασία της κατασκευής τους για το συγκεκριμένο θέμα του διαγωνισμού.
Για την εξασφάλιση δίκαιου συναγωνισμού, η ανοικτή κατηγορία χωρίζεται ανάλογα με το επίπεδο (ηλικία) σε επιμέρους διαγωνισμούς για το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο.

Το φετινό συναρπαστικό θέμα της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής W.R.O.™ έχει τίτλο FOOD MATTERS και εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους καλλιεργούνται, διανέμονται και καταναλώνονται τα τρόφιμα.

  • Βιώσιμα συστήματα παραγωγής τροφίμων
  • Τερματισμός όλων των μορφών κακής διατροφής
  • Επίτευξη της επισιτιστικής ασφάλειας
  • Τερματισμός της πείνας

Κανόνες Ανοικτής κατηγορίας

Κανόνες Ανοικτής κατηγορίας στα ελληνικά

Κατηγορία Ποδοσφαίρου

Το WRO Ποδόσφαιρο, έχει ως σκοπό να προσομοιώσει (όσο βέβαια αυτό είναι εφικτό) το ποδόσφαιρο που παίζουμε εμείς οι άνθρωποι. Σε αυτό το παιχνίδι, 2 αντίπαλες ομάδες που αποτελούνται από 2 ρομπότ η κάθε μία, κυνηγούν μια μπάλα που εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία, πάνω σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τραπέζι (γήπεδο ποδοσφαίρου). Στόχος της κάθε ομάδας είναι να κερδίσει το παιχνίδι, πετυχαίνοντας περισσότερα γκολ από τους αντιπάλους της.

Διαδικασία Διαγωνισμού:

  1. Όλες οι ομάδες πρέπει να κατευθυνθούν στη θέση η οποία θα τους δοθεί, να τακτοποιηθούν και να περιμένουν την ανακοίνωση για την έναρξη συναρμολόγησης. Μόνο οι συμμετέχοντες επιτρέπεται να βρίσκονται στον χώρο του διαγωνισμού από αυτό το σημείο και μετά.
  2. Ο χρόνος συναρμολόγησης και δοκιμών είναι 150 λεπτά. Όλες οι ομάδες, μετά τη συναρμολόγηση και πριν ξεκινήσουν δοκιμές στην πίστα, θα πρέπει υποχρεωτικά να περάσουν από έλεγχο βάρους και διαστάσεων.
  3. Εάν παραβιάζουν τους κανόνες (βάρος και διαστάσεις), επιστρέφουν στο χώρο συναρμολόγησης και θα πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις.
  4. Αφού ένα ρομπότ περάσει με επιτυχία τους παραπάνω ελέγχους, μπορεί να προσέλθει στην πίστα για δοκιμές, παίρνοντας σειρά προτεραιότητας.
  5. Στο ποδόσφαιρο δεν υπάρχει καραντίνα. Οι ομάδες μπορούν να κάνουν αλλαγές στην κατασκευή και στο πρόγραμμα όταν δεν αγωνίζονται ή κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου.
  6. Επειδή στις ομάδες δίνεται η δυνατότητα να αλλάζουν την κατασκευή τους κατά τη διάρκεια του τουρνουά, αν μετά από κάποιο παιχνίδι, βρεθεί ρομπότ που να παραβιάζει τους κανόνες βάρους και διαστάσεων, τότε μηδενίζεται στο συγκεκριμένο παιχνίδι και τους βαθμούς της νίκης παίρνει η αντίπαλη ομάδα.
  7. Οι αγώνες θα έχουν συνολική διάρκεια 10 λεπτά. (Δύο ημίχρονα των 5 λεπτών). Το διάλειμμα του ημιχρόνου θα διαρκεί 5 λεπτά.
  8. Το ρολόι του αγώνα, δε σταματά. Τρέχει συνεχώς, ακόμη και σε περίπτωση reset ή ακόμη και όταν επιτευχθεί κάποιο γκολ. Μόνο στην περίπτωση που ο διαιτητής καλέσει timeout ο χρόνος σταματά να κυλά.
  9. Δύο μαθητές από κάθε ομάδα βρίσκονται κοντά στην πίστα και είναι υπεύθυνοι για τα 2 ρομπότ της ομάδας τους. Ο 3ος μαθητής δε θα πρέπει να βρίσκεται κοντά στο τραπέζι της πίστας.
  10. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, οι μαθητές δεν επιτρέπεται να ακουμπούν τα ρομπότ, παρά μόνο ύστερα από υπόδειξη του διαιτητή.

Κανόνες κατηγορίας Ποδοσφαίρου

Κανόνες κατηγορίας Ποδοσφαίρου στα ελληνικά

Αρχείο πίστας κατηγορίας Ποδοσφαίρου

Advanced Robotics Challenge

Η κατηγορία Advanced Robotics Challenge αντικαθιστά την κατηγορία Πανεπιστήμιο. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές 17 με 25 ετών (τη χρονιά διεξαγωγής της τρέχουσας World Robot Olympiad).

Πλατφόρμα ρομποτικής

Η Advanced Robotics Challenge βασίζεται στα δομικά στοιχεία κατασκευής ρομπότ της Matrix και της TETRIX. Οι ελεγκτές πρέπει να είναι είτε NI myRIO, είτε KNR (βασισμένο στο myRIO). Το λογισμικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον προγραμματισμό των ρομπότ πρέπει να είναι είτε το LabView της National Instruments είτε οποιαδήποτε μορφή της C. Δε θα υπάρχει περιορισμός στην επιλογή και τον αριθμό των αισθητήρων, των κινητήρων και των servo.

Πιλοτική κατηγορία WeDo Regular

Σχεδόν 800 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως υποφέρουν από την πείνα. Επιπλέον το ένα τρίτο από την παγκόσμια παραγωγή τροφίμων δεν καταναλώνεται και καταλήγει στα απορρίμματα. Π.χ. τα μήλα δεν συλλέγονται στις φάρμες επειδή τα μήλα φαίνονται παράξενα ή ατελή. Αλλά τέτοια μήλα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή χυμού μήλου.

Φέτος, η πρόκληση αφορά στην κατασκευή ρομπότ που θα βοηθάει στην συγκομιδή και ταξινόμηση φρούτων και την μεταφορά των «Τέλειων» φρούτων (κόκκινα μήλα) στο μανάβικο και τα «Άσχημα» φρούτα (μπλε μήλα) σε ένα εργοστάσιο χυμών:

Η κατηγορία WeDo Regular προσκαλεί τις συμμετέχουσες ομάδες να φτιάξουν και να προγραμματίσουν ένα ρομπότ WeDo 2.0 το οποίο θα χρησιμοποιήσουν για να ολοκληρώσουν μια σειρά εργασιών μέσα σε μια πίστα. Οι αποστολές για τα ρομπότ είναι να συλλέξουν και να ταξινομήσουν τέσσερα κομμάτια φρούτων τοποθετημένα σε ένα ματ παιχνίδι και να μεταφέρουν τα φρούτα σε διαφορετικές θέσεις ανάλογα με την εμφάνισή τους. Κάθε ομάδα θα χρησιμοποιήσει το ρομπότ για να εκτελέσει τις εργασίες μέσα σε 2 λεπτά.

Σημαντικές διευκρινήσεις

  • Μετά από προσπάθεια του WRO Hellas, η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018 στις πιλοτικές κατηγορίες WeDo Regular και WeDo Open με μία ομάδα σε κάθε  κατηγορία. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί είναι το αντίστοιχο πρόγραμμα της LEGO για WeDo 1.0 / 2.0 για τη φετινή χρονιά. Του χρόνου θα προσπαθήσουμε να επιτρέπεται και το Scratch.
  • Οι ελληνικές περιφέρειες που θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις φετινές, πιλοτικές κατηγορίες WeDo Regular και WeDo Open είναι οι: Αττική, Δυτική Ελλάδα, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία, Κρήτη και Στερεά Ελλάδα.
  • Κάθε ομάδα έχει δύο ή τρία μέλη και έναν προπονητή. Η ηλικία των μελών της ομάδας είναι έως 10 ετών.

Κανόνες πιλοτικής κατηγορίας WeDo Regular

Αρχείο πίστας κατηγορίας WeDo Regular


Για τις εκτυπώσεις σας σε σχέση με τον διαγωνισμό μπορείτε να απευθύνεστε στην εταιρεία:

ADAP ΕΠΕ

Ψηφιακές Εκτυπώσεις – Μεταξοτυπίες – Διαφημιστικές Κατασκευές – Διαχείριση Έργων

Μυτιλήνης 6, 18346 Μοσχάτο

tel. : +30 2104839023-93 fax : +30 210 4839093 mobile: 6985-824119

sales@adap.grwww.adap.gr

Πιλοτική κατηγορία WeDo Open

Σχεδόν 800 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως υποφέρουν από την πείνα. Ένας τρόπος για να μειωθεί η πείνα είναι να παραχθεί περισσότερο φαγητό. Φέτος, η πρόκληση είναι να κάνουμε μια έκθεση που να απεικονίζει, να εξηγεί και να καταδεικνύει πώς αυτοματοποιημένα μηχανήματα και ρομπότ μπορούν να βοηθήσουν στην παραγωγή περισσότερων τροφίμων.

Για την πρόκληση WeDo Open πρέπει κάθε ομάδα να χρησιμοποιήσει στοιχεία WeDo 1.0 ή 2.0, για την κατασκευή αυτοματοποιημένων μηχανημάτων και ρομπότ. Η ομάδα θα  πρέπει να μπορεί να περιγράψει, να εξηγήσει και να παρουσιάσει πώς τα αυτοματοποιημένα μηχανήματα και τα ρομπότ μπορούν να βοηθήσουν τον άνθρωπο να παράγει περισσότερο φαγητό. Οι κατασκευές πρέπει να τοποθετηθούν σε εκθεσιακό περίπτερο και η ομάδα πρέπει να είναι έτοιμη να τις επιδείξει στους επισκέπτες και στους κριτές.

Σημαντικές διευκρινήσεις

  • Μετά από προσπάθεια του WRO Hellas, η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στις πιλοτικές κατηγορίες WeDo Regular και WeDo Open με μία ομάδα σε κάθε  κατηγορία. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί είναι το αντίστοιχο πρόγραμμα της LEGO για WeDo 1.0 / 2.0 για τη φετινή χρονιά. Του χρόνου θα προσπαθήσουμε να επιτρέπεται και το Scratch.
  • Οι ελληνικές περιφέρειες που θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις φετινές, πιλοτικές κατηγορίες WeDo Regular και WeDo Open είναι οι: Αττική, Δυτική Ελλάδα, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία, Κρήτη και Στερεά Ελλάδα.
  • Κάθε ομάδα έχει δύο ή τρία μέλη και έναν προπονητή. Η ηλικία των μελών της ομάδας είναι έως 10 ετών.

Κανόνες πιλοτικής κατηγορίας WeDo Open