Εκπαίδευση σε Scratch - WRO HELLAS

Διοργανώνουμε νέο κύκλο 8 διαδικτυακών μαθημάτων για να διδάξουμε

προγραμματισμό σε βάθος με το Scratch

webinar-scratch-ladias

11 Ιανουαρίου – 1 Μαρτίου 2022

ΚΑΘΕ Τρίτη

5:00 μμ – 6:30 μμ,

Στον ιστοχώρο του WRO Hellas / STEM Education

Δηλώστε συμμετοχή για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις πριν τη διεξαγωγή των μαθημάτων!

Με εισηγητή τον Δρ. Τάσο Λαδιά

Ο Τάσος Λαδιάς έχει πτυχίο Φυσικής, διδακτορικό (Σχεδίαση interfaces για εκπαιδευτικές εφαρμογές υπερμέσων και πολυμέσων) και περισσότερες από 3000 ώρες επιμόρφωσης. Από το 1986 είναι εκπαιδευτικός πληροφορικής σε όλους τους τύπους σχολείων της  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση και από το 2007 έως το 2018 υπήρξε Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής. Έχει διδάξει προγραμματισμό, πολυμέσα και γραφιστική σε ΙΕΚ, ΤΕΙ, μεταπτυχιακά ΑΕΙ και ΠΑΚΕ. Έχει διοργανώσει 120 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς. Έχει δημοσιεύσει δέκα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και 60 άρθρα σε συνέδρια με κριτές. Έχει συγγράψει μόνος του ή με άλλους βιβλία όπως τα «Pascal, μια μεθοδική προσέγγιση» [1991, Kλειδάριθμος], «H logo στην εκπαιδευτική διαδικασία» [1997, Παν. Iωαννίνων], «Πολυμέσα – Δίκτυα» [1999, ΟΕΔΒ], «Μεθοδολογία και προγραμματισμός πολυμέσων με το Director» [2003, Kλειδάριθμος].

Έχει παράγει εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με  το Scratch όπως το «25 Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» [2014, Open Discovery Space / Ελληνογερμανική Αγωγή] και από το 2015 είναι Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά δημοτικού του WRO-Hellas. Είναι βασικός συντελεστής του event “CodeAthon: Βελτιώστε το παιχνίδι… και παίξτε!”.

  • Προπονητές του Πανελληνίου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και του CodeAthon και
  • Eκπαιδευτικούς που διδάσκουν προγραμματισμό στην υποχρεωτική εκπαίδευση
1ο μάθημα (11 Ιανουαρίου)
  • η ταξινομία SOLO ως εργαλείο σχεδίασης μαθημάτων
  • ο προγραμματισμός υπολογιστών στο πλαίσιο του STEM
  • γιατί το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch
  • ανατομία και λειτουργικότητα του κώδικα Scratch
  • πρόγραμμα ίσον αλγόριθμος και δεδομένα
  • 4x4x4 τρόποι σύνταξης μιας εντολής στο Scratch
2ο μάθημα (18 Ιανουαρίου)
  • 26 προγραμματιστικές δομές ακολουθίας
  • 15 προγραμματιστικές δομές επιλογής
  • 42 προγραμματιστικές δομές επανάληψης
  • προγραμματιστικά σενάρια
  • 3 σχηματισμοί + 9 συνδυασμοί +27 συνθέσεις και “άπειρα” σχήματα
3ο μάθημα (25 Ιανουαρίου)
  • διαχείριση αιτημάτων/συμβάντων
  • μηχανισμοί ανίχνευσης αιτημάτων
  • τεχνικές Polling και Interrupt
  • κατηγοριοποίηση αιτημάτων
  • προτεραιότητες αιτημάτων
  • σύνθετα αιτήματα
4ο μάθημα (1 Φεβρουαρίου)
  • τμηματοποίηση του κώδικα
  • υλοποίηση με μηνύματα, διαδικασίες και κλώνους
  • ανά αντικείμενο, κατάσταση, κελί και εντός σεναρίου
  • ανάλυση και σύνθεση,
  • κοκκοποίηση, απόκρυψη λεπτομερειών
  • βιβλιοθήκες κωδίκων,
  • αναδρομή
  • αναπαράσταση κώδικα με το κωδικΌραμα
  • η ροή του προγράμματος
5ο μάθημα (8 Φεβρουαρίου)
  • event driven programming
  • σειριακός προγραμματισμός
  • δομημένος προγραμματισμός
  • ιεραρχία με δενδροειδείς δομές,
  • κοινόχρηστος κώδικας
  • παραμετροποίηση
  • παράλληλος προγραμματισμός
  • μη αιτιοκρατικές συμπεριφορές
  • σηματωροί για πρόσβαση σε κοινόχρηστους πόρους
6ο μάθημα (15 Φεβρουαρίου)
  • επικοινωνία με μηνύματα και διαμοιραζόμενη μνήμη
  • σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία
  • επικοινωνία εντός αντικειμένου
  • επικοινωνία μεταξύ αντικειμένων
  • επικοινωνία με συσκευές σε αυτοματισμούς
  • επικοινωνία με το χρήστη – αλληλεπιδραστικότητα
  • πομποί και δέκτες 1:1, 1:Ν, Μ:1 & Μ:Ν
7ο μάθημα (22 Φεβρουαρίου)
  • τα παραμελημένα δεδομένα
  • η φύση των δεδομένων
  • η δομή των δεδομένων
  • η αναπαράσταση των δεδομένων
  • η επεξεργασία των δεδομένων
  • οι τύποι των δεδομένων
  • οι φορείς των δεδομένων
  • οργάνωση και διαχείριση πολυμεσικού περιεχομένου
8ο μάθημα (1 Μαρτίου)
  • υπολογιστική σκέψη
  • δημιουργική σκέψη
  • συνθήκες ανάπτυξης καινοτομίας
  • εφαρμογή: αναγνώριση εικόνας
  • εφαρμογή: νοημοσύνη σμήνους με κλώνους