Κανόνες World Robot Olympiad 2017

Κατηγορίες/επίπεδα του διαγωνισμού
Η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έχει 4 κατηγορίες/επίπεδα.
1. Κανονική κατηγορία.
2. Ανοικτή κατηγορία
3. Ποδόσφαιρο WRO (WRO Football)
4. Advanced Robotics Challenge

Κανονική κατηγορία
Η κανονική κατηγορία είναι βασισμένη σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα και συγκεκριμένη πίστα διαγωνισμού. Οι ομάδες πρέπει να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για την υλοποίηση των απαιτήσεων του προβλήματος που τίθεται κάθε φορά. Για παράδειγμα, μπορεί να ζητηθεί ότι το ρομπότ θα συλλέγει κύβους με συγκεκριμένο χρώμα ή άλλα αντικείμενα με χρώματα ή μορφές.
Ο παγκόσμιος διαγωνισμός ρομποτικής (WRO) πραγματοποιείται χωριστά για τρία ηλικιακά επίπεδα ή κατηγορίες (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο). Η κάθε κατηγορία ή ηλικιακό επίπεδο διαγωνίζεται σε δικό της πρόβλημα και πίστα διαγωνισμού με διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με την ηλικία.

Διαδικασία Διαγωνισμού

  1. Όλες οι ομάδες πρέπει να κατευθυνθούν στην θέση η οποία θα τους δοθεί, να τακτοποιηθούν και να περιμένουν την ανακοίνωση για την έναρξη συναρμολόγησης. Μόνο οι συμμετέχοντες επιτρέπεται να βρίσκονται στον χώρο του διαγωνισμού από αυτό το σημείο και μετά.
  2. Ο διαγωνισμός για αυτό το επίπεδο θα έχει δύο διαγωνιστικούς γύρους.
  3. Ο χρόνος συναρμολόγησης για την πρόκληση αυτή είναι 150 λεπτά και τοποθετείται χρονικά πριν από τον 1ο προκριματικό γύρο. Στα πρώτα 30 λεπτά δεν επιτρέπεται καμία μετακίνηση των διαγωνιζομένων. Οι δοκιμές στην αγωνιστική πίστα θα έχουν διάρκεια δύο λεπτά τη φορά και θα ισχύει η προτεραιότητα άφιξης της ομάδος στον χώρο της πίστας. Θα υπάρχει δυνατότητα να γίνονται δοκιμές στην αγωνιστική πίστα από στατικά ρομπότ, παράλληλα, αρκεί να μην εμποδίζουν την δοκιμή άλλης ομάδας. Θα υπάρχουν δοκιμαστικές πίστες προπονήσης στον χώρο συναρμολόγησης για απεριόριστες δοκιμές.
  4. Ο χρόνος συντήρησης ανάμεσα στους 2 διαγωνιστικούς γύρους θα είναι 30 λεπτά.
  5. Πριν το ρομπότ τοποθετηθεί στην περιοχή της καραντίνας για έλεγχο πρέπει να έχει ένα πρόγραμμα φορτωμένο με το όνομα «run» στον φάκελο «Software Files» για το NXT και μόνο ένα project για το EV3. Το όνομα του project για το EV3 πρέπει να είναι «WRO2017» και το κυρίως εκτελέσιμο αρχείο πρέπει να ονομάζεται «run». Οι κριτές επιτρέπεται να ελέγξουν το ρομπότ πριν ξεκινήσει την αποστολή. Εάν βρεθούν πάνω από ένα εκτελέσιμα προγράμματα (για NXT) ή πάνω από ένα project (για EV3), πρέπει η διαγωνιζόμενη ομάδα να διαγράψει όλα τα αρχεία που παραβιάζουν τον κανονισμό.
  6. Το ρομπότ έχει 2 λεπτά για να ολοκληρώσει την πρόκληση. Ο χρόνος ξεκινά από τη στιγμή που ο κριτής δίνει το σήμα εκκίνησης. Το ρομπότ πρέπει να είναι τοποθετημένο στην περιοχή εκκίνησης (Start area) έτσι ώστε η κάθετη προβολή του να είναι εξ ολοκλήρου μέσα στο χώρο εκκίνησης και απενεργοποιημένο. Οι ομάδες μπορούν να τοποθετήσουν όπως επιθυμούν το ρομπότ μέσα στην περιοχή εκκίνησης. Ωστόσο δεν επιτρέπεται το πέρασμα δεδομένων στο ρομπότ μετακινώντας ή περιστρέφοντας κομμάτια του ρομπότ. Επίσης, δεν επιτρέπεται η εισαγωγή δεδομένων στο πρόγραμμα με οποιοδήποτε τρόπο (π.χ. χρήση πλήκτρων NXT/EV3 μονάδας). Αν αναγνωριστούν τέτοιου είδους ρυθμίσεις από τον κριτή, τότε η ομάδα μπορεί να αποκλειστεί από τους αγώνες. Μόλις οι συμμετέχοντες έχουν πραγματοποιήσει τις αναγκαίες ρυθμίσεις τους και είναι έτοιμοι, ο κριτής θα δώσει το σήμα για να ανοίξουν το NXT/EV3 και να επιλέξουν ένα πρόγραμμα (αλλά όχι να το εκτελέσουν). Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να περιμένουν το σήμα του κριτή για να θέσουν το ρομπότ σε λειτουργία (εκτέλεση του προγράμματος).

Για τις εκτυπώσεις σας σε σχέση με τον διαγωνισμό μπορείτε να απευθύνεστε στην εταιρεία:

ADAP ΕΠΕ

Ψηφιακές Εκτυπώσεις – Μεταξοτυπίες – Διαφημιστικές Κατασκευές – Διαχείριση Έργων

Μυτιλήνης 6, 18346 Μοσχάτο

tel. : +30 2104839023-93 fax : +30 210 4839093 mobile: 6985-824119

sales@adap.grwww.adap.gr

Ανοικτή κατηγορία
Η ανοικτή κατηγορία στηρίζεται πάντοτε σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Για το θέμα αυτό, οι ομάδες των συμμετεχόντων πρέπει να σχεδιάζουν, να δημιουργούν και να προγραμματίζουν κατασκευές που εστιάζονται στο θέμα του εκάστοτε διαγωνισμού.
Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάζουν τις κατασκευές τους και να εξηγούν το σκεπτικό, τη χρησιμότητα και τη σημασία της κατασκευής τους για το συγκεκριμένο θέμα του διαγωνισμού.
Για την εξασφάλιση δίκαιου συναγωνισμού, η ανοικτή κατηγορία χωρίζεται ανάλογα με το επίπεδο (ηλικία) σε επιμέρους διαγωνισμούς για το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο.

Η αποστολή φέτος είναι η κατασκευή ενός ρομπότ η οποία θα κάνει την περιοχή σας αειφόρο σε έναν από τους παρακάτω 4 στόχους:

– Προσιτή και καθαρή ενέργεια

– Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες

– Δράση για το κλίμα

– Ζωή στη γη

Κανόνες Ανοικτής κατηγορίας

Βίντεο & παραδείγματα με καλές πρακτικές της Ανοικτής κατηγορίας

Κατηγορία Ποδοσφαίρου

Το WRO Ποδόσφαιρο, έχει ως σκοπό να προσομοιώσει (όσο βέβαια αυτό είναι εφικτό) το ποδόσφαιρο που παίζουμε εμείς οι άνθρωποι. Σε αυτό το παιχνίδι, 2 αντίπαλες ομάδες που αποτελούνται από 2 ρομπότ η κάθε μία, κυνηγούν μια μπάλα που εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία, πάνω σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τραπέζι (γήπεδο ποδοσφαίρου). Στόχος της κάθε ομάδας είναι να κερδίσει το παιχνίδι, πετυχαίνοντας περισσότερα γκολ από τους αντιπάλους της.

Διαδικασία Διαγωνισμού:

  1. Όλες οι ομάδες πρέπει να κατευθυνθούν στη θέση η οποία θα τους δοθεί, να τακτοποιηθούν και να περιμένουν την ανακοίνωση για την έναρξη συναρμολόγησης. Μόνο οι συμμετέχοντες επιτρέπεται να βρίσκονται στον χώρο του διαγωνισμού από αυτό το σημείο και μετά.
  2. Ο χρόνος συναρμολόγησης και δοκιμών είναι 150 λεπτά. Όλες οι ομάδες, μετά τη συναρμολόγηση και πριν ξεκινήσουν δοκιμές στην πίστα, θα πρέπει υποχρεωτικά να περάσουν από έλεγχο βάρους και διαστάσεων.
  3. Εάν παραβιάζουν τους κανόνες (βάρος και διαστάσεις), επιστρέφουν στο χώρο συναρμολόγησης και θα πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις.
  4. Αφού ένα ρομπότ περάσει με επιτυχία τους παραπάνω ελέγχους, μπορεί να προσέλθει στην πίστα για δοκιμές, παίρνοντας σειρά προτεραιότητας.
  5. Στο ποδόσφαιρο δεν υπάρχει καραντίνα. Οι ομάδες μπορούν να κάνουν αλλαγές στην κατασκευή και στο πρόγραμμα όταν δεν αγωνίζονται ή κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου.
  6. Επειδή στις ομάδες δίνεται η δυνατότητα να αλλάζουν την κατασκευή τους κατά τη διάρκεια του τουρνουά, αν μετά από κάποιο παιχνίδι, βρεθεί ρομπότ που να παραβιάζει τους κανόνες βάρους και διαστάσεων, τότε μηδενίζεται στο συγκεκριμένο παιχνίδι και τους βαθμούς της νίκης παίρνει η αντίπαλη ομάδα.
  7. Οι αγώνες θα έχουν συνολική διάρκεια 10 λεπτά. (Δύο ημίχρονα των 5 λεπτών). Το διάλειμμα του ημιχρόνου θα διαρκεί 5 λεπτά.
  8. Το ρολόι του αγώνα, δε σταματά. Τρέχει συνεχώς, ακόμη και σε περίπτωση reset ή ακόμη και όταν επιτευχθεί κάποιο γκολ. Μόνο στην περίπτωση που ο διαιτητής καλέσει timeout ο χρόνος σταματά να κυλά.
  9. Δύο μαθητές από κάθε ομάδα βρίσκονται κοντά στην πίστα και είναι υπεύθυνοι για τα 2 ρομπότ της ομάδας τους. Ο 3ος μαθητής δε θα πρέπει να βρίσκεται κοντά στο τραπέζι της πίστας.
  10. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, οι μαθητές δεν επιτρέπεται να ακουμπούν τα ρομπότ, παρά μόνο ύστερα από υπόδειξη του διαιτητή.

Κανόνες κατηγορίας Ποδοσφαίρου

Αρχείο πίστας κατηγορίας Ποδοσφαίρου

Advanced Robotics Challenge

Η κατηγορία Advanced Robotics Challenge αντικαθιστά την κατηγορία Πανεπιστήμιο. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές 17 με 25 ετών (τη χρονιά διεξαγωγής της τρέχουσας World Robot Olympiad).

Πλατφόρμα ρομποτικής

Η Advanced Robotics Challenge βασίζεται στα δομικά στοιχεία κατασκευής ρομπότ της Matrix και της TETRIX. Οι ελεγκτές πρέπει να είναι είτε NI myRIO, είτε KNR (βασισμένο στο myRIO) είτε το EV3 της LEGO MINDSTORMS. Το λογισμικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον προγραμματισμό των ρομπότ πρέπει να είναι είτε το LabView της National Instruments είτε οποιαδήποτε μορφή της C. Δε θα υπάρχει περιορισμός στην επιλογή και τον αριθμό των αισθητήρων, των κινητήρων και των servo.