Εκπαιδευτικά σενάρια

1ο Δημοτικό Σούδας | Σύστημα ανακύκλωσης και κομποστοποίησης

Οι μαθητές στo πλαίσιο του μαθήματος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης επισκέφθηκαν το εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης & κομποστοποίησης στα Χανιά. Εντυπωσιασμένοι από την όλη διαδικασία και το τελικό αποτέλεσμα ευαισθητοποιήθηκαν περισσότερο για την ανακύκλωση και αποφάσισαν να φτιάξουν το δικό τους σύστημα ανακύκλωσης χρησιμοποιώντας τα lego και το scratch.

Διάρκεια (σε διδακτικές ώρες): 2

Δυσκολία (υλοποίησης κατασκευαστικά) (1-5): 3

Δυσκολία (υλοποίησης προγραμματιστικά) (1-5): 1

Απαιτήσεις εξοπλισμού: WeDo1 και έξτρα τουβάκια , άξονες, γρανάζια

Οι μαθητές στo πλαίσιο του μαθήματος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης επισκέφθηκαν το εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης & κομποστοποίησης στα Χανιά. Εντυπωσιασμένοι από την όλη διαδικασία και το τελικό αποτέλεσμα ευαισθητοποιήθηκαν περισσότερο για την ανακύκλωση και αποφάσισαν να φτιάξουν το δικό τους σύστημα ανακύκλωσης χρησιμοποιώντας τα lego και το scratch.Κατασκεύασαν μία επίπεδη κυλιόμενη ράμπα η οποία οδηγεί τα ανακυκλώσιμα υλικά στον χώρο συμπίεσης. Εκεί με την βοήθεια ενός εμβόλου το οποίο εκτελεί μια οριζόντια κίνηση γίνεται η συμπίεση τους. Έπειτα με το άνοιγμα μιας πόρτας τα συμπιεσμένα υλικά πέφτουν πάνω σε μία
δεύτερη κυλιόμενη ράμπα και μεταφέρονται προς την έξοδο.

Με ένα μοτέρ κινούνται 2 ταινιόδρομοι σε παραλληλία και ένας κάθετος σε αυτούς μηχανικός βραχίονας με κίνηση αριστερά δεξιά. Η κατασκευή διδάσκει τρόπους για να  μεταδώσουμε την κίνηση σε διαφορετικούς άξονες, σε περίπτωση που έχουμε μόνο έναν κινητήρα. Επίσης, παρουσιάζει τη μετατροπή της κίνησης από κυκλική σε οριζόντια με τη χρήση έκκεντρων μηχανισμών. Ο αυτοματισμός περιλαμβάνει την κατασκευή μοχλού χειρισμού του κινητήρα με τον αισθητήρα κλίσης.

Ο σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένα εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης και κομποστοποίησης το οποίο θα δουλεύει κάθε φορά σε διαφορετική ταχύτητα ανάλογα με την επιθυμία του χειριστή.

Γενικός: Στην ανάπτυξη από το μαθητή ικανοτήτων και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από την εργαστηριακή δραστηριότητα του μαθήματος, προκειμένου να γίνει ικανός να αξιολογεί τις επιστημονικές και τεχνολογικές εφαρμογές, ώστε ως μελλοντικός πολίτης να τοποθετείται κριτικά απέναντί τους και να αποφαίνεται για τις θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις τους στην ατομική και κοινωνική υγεία και συγκεκριμένα για το περιβάλλον.

Ειδικός: η υλοποίηση της δραστηριότητας αντιστοιχεί στην Ενότητα 2 (Κίνηση & Δύναμη του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της Ε’ τάξης του μαθήματος Φυσικά Οι μαθητές επιδιώκεται:
Να περιγράφουν την κίνηση ως τη μεταβολή της θέσης σε σχέση με ένα αντικείμενο που θεωρείται ως σημείο αναφοράς.
Να προσεγγίζουν ποιοτικά την έννοια της ταχύτητας
Να συσχετίζουν την ταχύτητα με το μήκος της διαδρομής που διανύει ένα σώμα και τον αντίστοιχο χρόνο.

Επίσης, η δραστηριότητα αντιστοιχεί στην Ενότητα 2 (Ενέργεια του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της Στ’ τάξες του μαθήματος Φυσικά.

Οι μαθητές επιδιώκεται: Να διατυπώνουν ερωτήσεις και να αναγνωρίζουν προβλήματα που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος προτείνοντας πιθανές λύσεις με το να παρουσιάζουν τις πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούν στην περιοχή τους και τις συσχετίζουν με την επίδρασή τους στο περιβάλλον.

Να διαπιστώνουν τη χρησιμότητα των ανακυκλώσιμων υλικών προτείνοντας τρόπους για τη χρησιμοποίηση ανακυκλώσιμων πηγών ενέργειας στην καθημερινή τους ζωή.

Back to list

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *