Εκπαιδευτικά σενάρια

3ο Δημοτικό Γρεβενών | Λούνα Παρκ

3ο Δημοτικό Γρεβενών | Λούνα Παρκ

Εμπνευστήκαμε τη συγκεκριμένη κατασκευή από τις όμορφες στιγμές που περνάμε, όταν πάμε στο λούνα παρκ και μπαίνουμε στο καρουζέλ, στην τραμπάλα και γενικά σε όλες τις κούνιες που έχει. Ο τρόπος με τον οποίο ελέγχει ο ελεγκτής την κίνηση από τις διάφορες κούνιες μας έδωσε αφορμή να σκεφτούμε πως μπορούμε και εμείς να κάνουμε το ίδιο.

Διάρκεια (σε διδακτικές ώρες): 2-4

Δυσκολία (υλοποίησης κατασκευαστικά) (1-5): 5

Δυσκολία (υλοποίησης προγραμματιστικά) (1-5): 3

Απαιτήσεις εξοπλισμού: WeDo1 και έξτρα τουβάκια

Εμπνευστήκαμε τη συγκεκριμένη κατασκευή από τις όμορφες στιγμές που περνάμε, όταν πάμε στο λούνα πάρκ και μπαίνουμε στο καρουζέλ, στην τραμπάλα και γενικά σε όλες τις κούνιες που έχει. Ο τρόπος με τον οποίο ελέγχει ο ελεγκτής την κίνηση από τις διάφορες κούνιες μας έδωσε αφορμή να σκεφτούμε πως μπορούμε και εμείς να κάνουμε το ίδιο.

Η τραμπάλα, είναι ένας μοχλός που αποτελείται από ένα οριζόντιο ξύλινο ή μεταλλικό δοκό, που εκτελεί κυκλική κίνηση στο κατακόρυφο επίπεδο γύρω από το μέσον του, ενώ οι δύο παίκτες κάθονται στα άκρα του· όταν ο ένας ανεβαίνει τότε ο άλλος κατεβαίνει και αντιστρόφα. Ένα καρουσέλ, είναι μια κούνια που αποτελείται από μια περιστρεφόμενη κυκλική πλατφόρμα με καθίσματα για τους αναβάτες. Οι «θέσεις» έχουν τη μορφή από ξύλινα αλογάκια ή άλλα ζώα και πολλές φορές μπορούν να κινηθούν πάνω και κάτω. Η κούνια αποτελείται από έναν μοχλό γύρω από τον οποίο περιστρέφονται οι κρίκοι από τις αλυσίδες κάνοντας φυσικά ημικυκλική κίνηση.
Στην κατασκευή μας συνδέσαμε την τραμπάλα, το καρουζέλ και την κούνια μαζί προκειμένου να χρησιμοποιήσουνε ένα μόνο κινητήρα. Χρησιμοποιήσαμε ένα σύνολο από γρανάζια, συνδεδεμένα μεταξύ τους για να μεταφέρουμε την κίνηση και στις τρεις κατασκευές. Βέβαια ενώ η τραμπάλα κάνει μία κίνηση πάνω κάτω, το καρουζέλ κάνει περιστροφική κίνηση και η κούνια κάνει κίνηση πέρα-δώθε. Συνδέσαμε το μοχλό που δίνει κίνηση στην τραμπάλα, όχι στο κέντρο του γραναζιού, αλλά σε μια εξωτερική του τρύπα. Με αυτήν την σύνδεση ο κόκκινος αυτός μοχλός πηγαίνει πέρα δώθε, ενώ με τη βοήθεια ενός ειδικού κομματιού κουνάει την τραμπάλα πάνω κάτω. Για την κίνηση του καρουζέλ χρησιμοποιήσαμε το ειδικό γρανάζι με τα δοντάκια που αλλάζει την κατεύθυνση της κίνησης. Ενώ για την κίνηση του της κούνιας χρησιμοποιήσαμε τον ίδιο μηχανισμό με την τραμπάλα μόνο που σε αυτήν η κούνια μας βρίσκεται στο κάτω μέρος του μοχλού.

Το λούνα παρκ είναι ένας χώρος διασκέδασης και χαράς για μικρούς και μεγάλους. Ο τομέας της ασφάλειας είναι η μεγαλύτερη αγωνία για τον υπεύθυνο του λούνα παρκ αλλά και για τους γονείς που το επισκέπτονται  πρέπει λοιπόν να υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα που να διασφαλίζουν την ασφάλεια όσων το επισκέπτονται.

Να κατασκευαστεί ένα λούνα παρκ στο οποίο θα σταματάει την λειτουργία του όταν πλησιάζει επικίνδυνα κάποιος επισκέπτης. 

Γενικός: Στη διαπίστωση από το μαθητή της συμβολής των Φυσικών Επιστημών στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου.
Στη γνώση από το μαθητή της οργάνωσης και των διαδικασιών του περιβάλλοντος και στην απόκτηση της ικανότητας να συμμετέχει στις προσπάθειας για την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει αποκτήσει.

Back to list

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *