Εκπαιδευτικά σενάρια 2018

6/Θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών | Ας προστατεύσουμε το περιβάλλον του πλανήτη Άρη!

Ένα ταξίδι στον Άρη και ο εποικισμός του κόκκινου πλανήτη είναι μια πολύ μεγάλη τεχνολογική πρόκληση, η οποία αν επιτευχθεί θα σημαίνει πολλά για το ανθρώπινο είδος.
Τα πρώτα δείγματα ανθρώπινης ζωής εμφανίστηκαν πάνω στη γη εδώ και 2,5 εκατομμύρια χρόνια. Μέσα σε αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα ο άνθρωπος εξελίχθηκε και πραγματοποίησε τεράστια επιτεύγματα που άλλαξαν τον ίδιο αλλά και τον πλανήτη μας.
Φθάνοντας οι άνθρωποι στον Άρη θα πρέπει πάνω από όλα να σεβαστούν τον πλανήτη και το περιβάλλον του. Δεν θα πρέπει να επαναληφθούν τα λάθη που οδήγησαν στην καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος της γης.

Με το ειδικό όχημα που μεταφέραμε μαζί μας από την γη, οδηγούμε στην επιφάνεια του πλανήτη ψάχνοντας να βρούμε Αρειανούς και να τους προειδοποιήσουμε για τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσουν οι άνθρωποι. O άνθρωπος που επιβαίνει στο όχημα ξεκινά μια συνομιλία με τον Αρειανό η οποία ενεργοποιεί τα μεγάφωνα του υπολογιστή.
Καθώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν νοήμονα όντα επάνω στον πλανήτη Άρη η επικοινωνία έχει συμβολικό νόημα. Θέλει να τονίσει την σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και συνείδησης που πρέπει να αποκτήσουν οι άνθρωποι όχι μόνο ως κάτοικοι του πλανήτη γη αλλά και ως μελλοντικοί κάτοικοι άλλων πλανητών.

Όνομα ομάδας ΠΣΠΑ-All-Day
Σχολείο Υλοποίησης 6/Θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών
Εκπαιδευτικός Ευαγγελία Κοντοπίδη

Διάρκεια (σε διδακτικές ώρες): 4

Δυσκολία (υλοποίησης κατασκευαστικά) (1-5): 1

Δυσκολία (υλοποίησης προγραμματιστικά) (1-5): 1

Απαιτήσεις εξοπλισμού: WeDo και έξτρα τουβάκια, άξονες, γρανάζια

Ένα ταξίδι στον Άρη και ο εποικισμός του κόκκινου πλανήτη είναι μια πολύ μεγάλη τεχνολογική πρόκληση, η οποία αν επιτευχθεί θα σημαίνει πολλά για το ανθρώπινο είδος.
Τα πρώτα δείγματα ανθρώπινης ζωής εμφανίστηκαν πάνω στη γη εδώ και 2,5 εκατομμύρια χρόνια. Μέσα σε αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα ο άνθρωπος εξελίχθηκε και πραγματοποίησε τεράστια επιτεύγματα που άλλαξαν τον ίδιο αλλά και τον πλανήτη μας.
Φθάνοντας οι άνθρωποι στον Άρη θα πρέπει πάνω από όλα να σεβαστούν τον πλανήτη και το περιβάλλον του. Δεν θα πρέπει να επαναληφθούν τα λάθη που οδήγησαν στην καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος της γης.

Με το ειδικό όχημα που μεταφέραμε μαζί μας από την γη, οδηγούμε στην επιφάνεια του πλανήτη ψάχνοντας να βρούμε Αρειανούς και να τους προειδοποιήσουμε για τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσουν οι άνθρωποι. O άνθρωπος που επιβαίνει στο όχημα ξεκινά μια συνομιλία με τον Αρειανό η οποία ενεργοποιεί τα μεγάφωνα του υπολογιστή.
Καθώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν νοήμονα όντα επάνω στον πλανήτη Άρη η επικοινωνία έχει συμβολικό νόημα. Θέλει να τονίσει την σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και συνείδησης που πρέπει να αποκτήσουν οι άνθρωποι όχι μόνο ως κάτοικοι του πλανήτη γη αλλά και ως μελλοντικοί κάτοικοι άλλων πλανητών.

Φτάνοντας ο άνθρωπος στον πλανήτη Άρη θα πρέπει να αναζητήσει τους ιθαγενείς και να ζητήσει να ενημερωθεί για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να συμπεριφερθεί στον πλανήτη ώστε να μην καταστραφεί ο πλανήτης και να μην αλλοιωθεί η ζωή σε αυτόν.

Να κατασκευαστεί όχημα το οποίο να ανιχνεύει την εξωγήινη ζωή και να ακινητοποιεί το όχημα ώστε να ξεκινήσει η επικοινωνία του ανθρώπου με τον εξωγήινο.

Το παρόν project ενδείκνυται ως παράδειγμα:

  • ενός απλοϊκού μοντέλου καταρράκτη.
  • τεχνικής interrupt  στην ανίχνευση σημάτων (κελί Α4).
  • σειριακού προγραμματισμού των κωδίκων σε διαφορετικά αντικείμενα.
  • χρήσης δομών επανάληψης “για πάντα” και δομών “περίμενε ώσπου”.
  • μη χρήσης δομών επιλογής (Εάν) αλλά αντί για αυτές χρησιμοποιούνται η εντολή “Όταν …” και η εντολή επανάληψης “επανάλαβε ώσπου …”.
Back to list

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *