Εκπαιδευτικά σενάρια

Εκπαιδευτήρια Μπουγά Καλαμάτα | Μάζεμα ελιάς και εμφιαλωτήριο

Εκπαιδευτήρια Μπουγά Καλαμάτα | Μάζεμα ελιάς και εμφιαλωτήριο

Μια μέρα στο σχολείο μας ενημερωθήκαμε για τον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής και έτσι αποφασίσαμε, να σχηματίσουμε μια ομάδα και να συμμετάσχουμε σε αυτόν τον διαγωνισμό, που τράβηξε από νωρίς το ενδιαφέρον μας και μας ενθουσίασε.
Αρχικά, βλέποντας ότι το θέμα του διαγωνισμού ήταν «Η δική μου πόλη!» συγκεντρώσαμε διάφορες ιδέες σχετικά με το τι θα σχετίζεται η κατασκευή. Τελικά, όλοι συμφωνήσαμε ότι το καταλληλότερο θέμα για να παρουσιάσουμε την πόλη μας ήταν το διάσημο προϊόν της, το ελαιόλαδο.
Αποφασίσαμε λοιπόν να αναπαραστήσουμε το μάζεμα και την επεξεργασία της ελιάς. Έτσι ξεκινήσαμε κατασκευάζοντας μια πλατφόρμα από γύψο και άμμο, όπου τοποθετήσαμε το ελαιόδεντρο και τα απαραίτητα εργαλεία (ρομπότ).

Διάρκεια (σε διδακτικές ώρες): 2-4

Δυσκολία (υλοποίησης κατασκευαστικά) (1-5): 2

Δυσκολία (υλοποίησης προγραμματιστικά) (1-5): 1

Απαιτήσεις εξοπλισμού: WeDo1 και έξτρα τουβάκια

Μια μέρα στο σχολείο μας ενημερωθήκαμε για τον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής και έτσι αποφασίσαμε, να σχηματίσουμε μια ομάδα και να συμμετάσχουμε σε αυτόν τον διαγωνισμό, που τράβηξε από νωρίς το ενδιαφέρον μας και μας ενθουσίασε.
Αρχικά, βλέποντας ότι το θέμα του διαγωνισμού ήταν «Η δική μου πόλη!» συγκεντρώσαμε διάφορες ιδέες σχετικά με το τι θα σχετίζεται η κατασκευή. Τελικά, όλοι συμφωνήσαμε ότι το καταλληλότερο θέμα για να παρουσιάσουμε την πόλη μας ήταν το διάσημο προϊόν της, το ελαιόλαδο.
Αποφασίσαμε λοιπόν να αναπαραστήσουμε το μάζεμα και την επεξεργασία της ελιάς. Έτσι ξεκινήσαμε κατασκευάζοντας μια πλατφόρμα από γύψο και άμμο, όπου τοποθετήσαμε το ελαιόδεντρο και τα απαραίτητα εργαλεία (ρομπότ). Δίπλα στο ελαιόδεντρο τοποθετήσαμε το ραβδιστικό, το οποίο με τον κατάλληλο προγραμματισμό δίνει περιστροφική κίνηση σε τρεις ράβδους , οι οποίες χτυπούν τα κλαδιά της ελιάς, ώστε να πέσει ο καρπός. Για να κινηθούν οι ράβδοι χρησιμοποιήσαμε τον αισθητήρα απόστασης που όταν θα βλέπει το πανί από μια συγκεκριμένη απόσταση το μοτέρ αρχίζει να λειτουργεί.
Ύστερα δίνουμε ώθηση σε ένα αυτοκίνητο με καρότσα, το οποίο ενεργοποιεί έναν αυτοσχέδιο μοχλό, ο οποίος με τη σειρά του ενεργοποιεί τον αισθητήρα κλίσης και αυτός επιτρέπει να κυλήσει λάδι μέσα σε ένα ειδικό δοχείο, ενώ παράλληλα λειτουργεί με μοτέρ ειδικό εμφιαλωτήριο.
Με όλη αυτή τη διαδικασία θέλουμε να δείξουμε τη συγκομιδή και τη μετατροπή της ελιάς σε λάδι στα ελαιοτριβεία, όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα. Δουλέψαμε αρκετά για να φτιάξουμε αυτό το έργο και κυρίως ως ομάδα!

Το μάζεμα της ελιάς από τα δέντρα είναι μία δύσκολη και επίπονη διαδικασία για τους αγρότες. Το ραβδιστικό είναι ένα από τα μηχανήματα που διευκολύνουν τους αγρότες για το μάζεμα της ελιάς,  ιδιαίτερα όταν έχει ενσωματωμένους μηχανισμούς οι οποίοι το κάνουν να δουλεύει πιο έξυπνα.

Η έξυπνη διαχείριση της κατανάλωσης της ενέργειας σε ένα εργοστάσιο εμφιάλωσης λαδιού είναι ένα σημαντικό προσόν. Για αυτό λοιπόν τα μηχανήματα στο εργοστάσιο πρέπει να ξεκινάνε μόνο όταν φτάσει το φορτίο των καρπών προς επεξεργασία.

Να κατασκευαστεί ραβδιστικό μηχάνημα το οποίο θα αντιλαμβάνεται οταν πλησιάζει σε ένα δέντρο ελιάς και θα μπαίνει σε λειτουργία, ενώ όταν απομακρύνεται θα σταματάει.

Εργοστάσιο εμφιάλωσης λαδιού το οποίο Θα ξεκινάει την επεξεργασία της ελιάς για την παραγωγή λαδιού μόλις φτάσει το φορτίο με τους καρπούς.

Γενικός: Στη γνώση από το μαθητή της οργάνωσης και των διαδικασιών του περιβάλλοντος και στην απόκτηση της ικανότητας να συμμετέχει στις προσπάθειας για την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει αποκτήσει. Επίσης, στην ανάπτυξη από το μαθητή ικανοτήτων και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσα από την εργαστηριακή δραστηριότητα του μαθήματος, προκειμένου να γίνει ικανός να αξιολογεί τις επιστημονικές και τεχνολογικές εφαρμογές, ώστε ως μελλοντικός πολίτης να τοποθετείται κριτικά απέναντί τους και να αποφαίνεται για τις θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις τους στην ατομική – κοινωνική υγεία και το περιβάλλον.

Ειδικός: η υλοποίηση της δραστηριότητας αντιστοιχεί στην Ενότητα 3 (Ενέργεια του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της Ε’ τάξης του μαθήματος Φυσικά για να διερευνήσουν/γνωρίσουν τρόπους με τους οποίους είναι δυνατόν να αποθηκευτεί ενέργεια για μετέπειτα χρήση αναφέροντας συσκευές που μετασχηματίζουν μια μορφή ενέργειας σε κάποια άλλη. Επίσης, και στην Ενότητα 2 (Ενέργεια του ΑΠΣ «Ερευνώ το Φυσικό Κόσμο») της ΣΤ’ τάξης του μαθήματος Φυσικά για να διακρίνουν τους παράγοντες που συνιστούν ένα οικοσύστημα, να αναγνωρίζουν ότι τα οικοσυστήματα χαρακτηρίζονται από την είσοδο και ροή ενέργειας, να προσδιορίζουν τις τροφικές σχέσεις ανάμεσα στους οργανισμούς ενός οικοσυστήματος και να κατανοούν την έννοια του τροφικού πλέγματος, να περιγράφουν χαρακτηριστικά οικοσυστήματα της Ελλάδας καθώς και να αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της σωστής διαχείρισης των οικοσυστημάτων για την αειφορία και για την ίδια τους τη ζωή.

Back to list

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *