Εκπαιδευτικά σενάρια

Δημοτικό Ζακύνθου | Καταστροφέας χαρτιού

Ένας καταστροφέας χαρτιού αποτελείται από 4 βασικά στοιχεία. α)Τις λεπίδες κοπής που παίρνουν κίνηση από ένα μοτέρ, β) ένα αισθητήρα τροφοδοσίας χαρτιού, γ) ένα κάδο και δ) ένα αισθητήρα πληρότητας του κάδου.Καθώς μιλάμε για καταστροφέα εγγράφων μεγάλη σημασία δώσαμε στην ασφάλεια και έτσι καλύψαμε όλα τα κινητά εξαρτήματα με προστατευτικά καλύμματα αφήνοντας μόνο την εισαγωγή για το χαρτί.

Διάρκεια (σε διδακτικές ώρες): 2

Δυσκολία (υλοποίησης κατασκευαστικά) (1-5): 2

Δυσκολία (υλοποίησης προγραμματιστικά) (1-5): 2

Απαιτήσεις εξοπλισμού: WEDO1, λίγα έξτρα τουβλάκια 

Ένας καταστροφέας χαρτιού αποτελείται από 4 βασικά στοιχεία. α)Τις λεπίδες κοπής που παίρνουν κίνηση από ένα μοτέρ, β) ένα αισθητήρα τροφοδοσίας χαρτιού, γ) ένα κάδο και δ) ένα αισθητήρα πληρότητας του κάδου.Καθώς μιλάμε για καταστροφέα εγγράφων μεγάλη σημασία δώσαμε στην ασφάλεια και έτσι καλύψαμε όλα τα κινητά εξαρτήματα με προστατευτικά καλύμματα αφήνοντας μόνο την εισαγωγή για το χαρτί.Όταν κάποιος τοποθετήσει ένα χαρτί στην εισαγωγή ο αισθητήρας κίνησης το αντιλαμβάνεται και έτσι δίνει εντολή στο μοτέρ να ξεκινήσει.Καθώς το κομμένο χαρτί αυξάνεται, εγκλωβίζεται και έτσι πιέζει τον άξονα – μοχλό ο οποίος μετακινείται από την θέση του. Ο αισθητήρας αντιλαμβάνεται την κίνηση – κλίση και δίνει εντολή να κλειδώσει το μοτέρ. Αδειάζοντας τον κάδο ο αισθητήρας ξαναγυρίζει στη θέση του επιτρέποντας ξανά την λειτουργία του μοτέρ.
 

Οι αυτοματισμοί σε αυτήν την κατασκευή συμβάλλουν στον τομέα της ασφάλειας και του ελέγχου για τη χρήση του καταστροφέα εγγράφων. Συγκεκριμένα ένας αυτοματισμός ελέγχει την εκκίνηση των λεπίδων μόλις βάλουμε χαρτί ενώ ο άλλος ελέγχει την πληρότητα του κάδου και διακόπτει τη λειτουργία του καταστροφέα όταν ο κάδος γεμίσει.

Να κατασκευαστεί καταστροφέας χαρτιού ο οποίος θα είναι λειτουργικός αλλά και ασφαλής κατά την χρήση του. Πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλοι έλεγχοι για να μην δημιουργηθεί ζημιά στον καταστροφέα χαρτιού και φυσικά να υπάρχει προστασία από ατυχήματα.

Γενικός: Στην εξοικείωση του μαθητή με την επιστημονική μεθοδολογία (παρατήρηση, διατύπωση υποθέσεων, συγκέντρωση – αξιοποίηση πληροφοριών από διάφορες πηγές και μάλιστα με τη χρήση της τεχνολογίας της πληροφορικής, πειραματικό έλεγχό τους, ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων, εξαγωγή συμπερασμάτων, γενίκευση και κατασκευή προτύπων).

Back to list

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *