new-panellhnios

Πρόλογος του Προέδρου του WRO Hellas

Η μεγάλη γιορτή του STEM και της εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι εδώ! Φέτος ολοκληρώνονται 17 χρόνια στη προσπάθεια εισαγωγής της εκπαιδευτικής ρομποτικής καθώς της μεθοδολογίας STEM στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Ο φετινός Πανελλήνιος Διαγωνισμός διοργανώνεται για 9η συνεχή χρονιά από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η διοργάνωση ενός μεγάλου event όπως Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής απαιτεί εμπειρία και τεχνογνωσία που ο WRO Hellas έχει κατακτήσει και θέτει εντελώς δωρεάν όσον αφορά τη συμμετοχή στην υπηρεσία της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Με όχημα το διαγωνισμό, επιδιώκεται η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής, καθώς και της ευρύτερης μεθοδολογίας STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics), στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο για να κατανοήσουν οι μικροί μαθητές τις φυσικές επιστήμες, τον προγραμματισμό και τους
αυτοματισμούς, να μάθουν να σκέφτονται ως μηχανικοί, να αναπτύξουν την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων και να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους.

Κατά την προετοιμασία τους για τον διαγωνισμό οι μαθητές, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών- προπονητών τους:
● σχηματίζουν ομάδες (teamwork)
● μελετούν τη σχετική βιβλιογραφία και πειραματίζονται (critical thinking)
● εξερευνούν την επιστήμη της μηχανικής (engineer thinking)
● αντιμετωπίζουν προκλήσεις και προτείνουν λύσεις (problem solving).
Εξερευνώντας αυτές τις δεξιότητες με τρόπο πρακτικό και συμμετοχικό, τα παιδιά αναπτύσσουν
εφόδια που τους είναι απαραίτητα σήμερα αλλά και για το μέλλον, όποια επιλογή σταδιοδρομίας
κι αν ακολουθήσουν.
Τα στοιχεία που συνθέτουν το νέο διαγωνισμό περιλαμβάνουν τις παρακάτω καινοτομικές αλλαγές:
● Ενιαίο θέμα για όλες τις ηλικίες
● Η εισαγωγή των απλών μηχανών
● Η εισαγωγή των μετρήσεων στο Δημοτικό.

Συνολικά ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός στηρίζει το STEM ως μεθοδολογία για την υποχρεωτική εκπαίδευση και καθορίζει τους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές θα αποκτήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Ολοκληρώνοντας ο διαγωνισμός καλείται η εκπαιδευτική κοινότητα -από το Νηπιαγωγείο έως και το Γυμνάσιο- με τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό να ανταποκριθεί στη σύγκλιση της Ελλάδας με τις ανεπτυγμένες τεχνολογικά χώρες.

Καλή Επιτυχία
Ιωάννης Σομαλακίδης

Παράλληλα, στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, θα διεξαχθούν δωρεάν σεμινάρια κατάρτισης των προπονητών των ομάδων που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως.

Ο Τελικός του Πανελλήνιου διαγωνισμού θα διεξαχθεί στην Αθήνα Κυριακή στις 26 Μαρτίου 2023, στο Κολέγιο Αθηνών  

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής απευθύνεται σε μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων από όλη την Ελλάδα. Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια.

Τα στοιχεία που συνθέτουν το νέο διαγωνισμό περιλαμβάνουν τις παρακάτω καινοτομίες:

  • Ενιαίο θέμα για όλες τις ηλικίες
  • Η εισαγωγή των απλών μηχανών
  • Η εισαγωγή των μετρήσεων στο Δημοτικό

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Μια έξυπνη πόλη είναι ο τόπος όπου τα παραδοσιακά δίκτυα και οι υπηρεσίες γίνονται πιο αποτελεσματικά με τη χρήση ψηφιακών λύσεων προς όφελος των κατοίκων και των επιχειρήσεών της. Μια έξυπνη πόλη υπερβαίνει τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών για καλύτερη χρήση πόρων και λιγότερες εκπομπές. Σημαίνει εξυπνότερα δίκτυα αστικών μεταφορών, αναβαθμισμένες παροχές ύδρευσης και διάθεσης αποβλήτων και πιο αποτελεσματικούς τρόπους φωτισμού και θέρμανσης κτιρίων. Σημαίνει επίσης μια πιο διαδραστική και ανταποκρινόμενη διοίκηση της πόλης, ασφαλέστερους δημόσιους χώρους και κάλυψη των αναγκών του γηράσκοντος πληθυσμού.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Εξελίσσω την πόλη μου με τις απλές μηχανές (Ανοιχτή κατηγορία) | Α’- Δ’ Δημοτικού

Από την προϊστορική ακόμα εποχή, οι άνθρωποι συγκροτήθηκαν σε μικρές κοινωνίες, δημιουργώντας τις πρώτες πόλεις. Υπάρχουν πόλεις με ιστορία χιλιάδων ετών, που αναπτύχθηκαν είτε σταδιακά είτε απότομα,
λεηλατήθηκαν, καταστράφηκαν και ξαναχτίστηκαν. Σε πολλές περιοχές της χώρας μας, συνυπάρχουν πολλές ιστορικές εκδοχές της πόλης και το αρχαίο κομμάτι ενσωματώνεται αρμονικά στο σύγχρονο.

Έξυπνες πόλεις – Smart Cities (Ανοικτή κατηγορία) | Γ’-ΣΤ’ Δημοτικού

Μια έξυπνη πόλη είναι μια τεχνολογικά σύγχρονη αστική περιοχή που χρησιμοποιεί διαφορετικούς τύπους ηλεκτρονικών μεθόδων και αισθητήρων για τη συλλογή συγκεκριμένων δεδομένων.

Οι πληροφορίες που λαμβάνονται από αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για την αποτελεσματική διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, πόρων και υπηρεσιών. 

Παράλληλη κατηγορία Δημοτικού Ποδόσφαιρο 2×2 

Το Ποδόσφαιρο 2×2 απευθύνεται σε μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. Σε αυτό το παιχνίδι 2 αντίπαλες συμμαχίες που αποτελούνται από 2 τηλεχειριζόμενα ρομπότ η κάθε μία, κυνηγούν ένα μπαλάκι, πάνω σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τραπέζι (γήπεδο ποδοσφαίρου). Στόχος της κάθε συμμαχίας είναι να κερδίσει το παιχνίδι, πετυχαίνοντας περισσότερα γκολ από τους αντιπάλους της.

REGULAR ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αρχάριοι – Προχωρημένοι

Ηλικίες 10-16 ετών

Η φετινή δοκιμασία έχει ως βασικό στόχο τη σύνδεση της αφηρημένης επιστημονικής γνώσης  με την καθημερινότητα των μαθητών/τριών και την επισήμανση της σπουδαιότητας του ρόλου των αρχών της μηχανικής στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Σημαντική είναι επίσης η κατανόηση της ιστορικής πορείας διαμόρφωσης αυτού του τρόπου ζωής και της σημαντικής θέσης που κατέχει σε αυτή τη διαδικασία η εφεύρεση των απλών μηχανών. Τα παραπάνω επιδιώκεται να επιτευχθούν μέσω της ανάδειξης των σχέσεων αφηρημένων επιστημονικών εννοιών όπως «δύναμη», «κίνηση», «τριβή», «πίεση» με τις αρχές λειτουργίας των απλών μηχανών και την ανάγκη των ανθρώπων να κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη.

Και οι έξι απλές μηχανές που περιλαμβάνονται στη δοκιμασία  (σφήνα, κεκλιμένο επίπεδο, μοχλός, τροχός και τροχαλία) έχουν χρησιμοποιηθεί για χιλιάδες χρόνια, και η φυσική πίσω από αρκετές από αυτές ποσοτικοποιήθηκε από τον Έλληνα φιλόσοφο Αρχιμήδη (περίπου 287–212 π.Χ.). Όταν χρησιμοποιούνται μαζί και συνδυάζονται, αυτές οι μηχανές μπορούν να δημιουργήσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο μηχανικό πλεονέκτημα για τον άνθρωπο, όπως στην περίπτωση ενός ποδηλάτου ή ενός αυτοκινήτου.

archarioi-prochvrhmenoi

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

ΛΥΚΕΙΟ

Επαγγελματικό Λύκειο

Η πόλη που ονειρεύομαι – Smart City (Ανοικτή κατηγορία)

Αυτή η κατηγορία καλεί τους  μαθητές και καθηγητές των ΕΠΑ.Λ. να εμπνευστούν, να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ρομπότ μηχανήματα, μηχανισμούς, εξαρτήματα, αυτοματισμούς, εργοστάσια σε μικρογραφία ή μέρη εργοστασίων σε μικρογραφία, τα οποία:

  • Θα βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία των πόλεων
  • Θα βελτιώνουν τις συνθήκες διαβίωσης στις πόλεις

Φόρμα Εγγραφής


(**Ο αριθμός συμμετοχών ισοδυναμεί με τον αριθμό των ομάδων που θέλετε να δηλώσετε. Μπορείτε παρακάτω να βρείτε το έντυπο γονικής συγκατάθεσης και να το προσθέσετε στη φόρμα σας συμπληρωμένο, ένα για κάθε μαθητή. Το έντυπο θα το έχετε μαζί σας και την ημέρα του διαγωνισμού εκτυπωμένο για να το καταθέσετε στους υπεύθυνους.)