Κανόνες World Robot Olympiad 2019

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ / ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:

Η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έχει 4 κατηγορίες/επίπεδα:

Κατηγορία Open

  • Open Elementary για μαθητές Δημοτικού
  • Open Junior High για μαθητές Γυμνασίου
  • Open Senior High για μαθητές Λυκείου

Η κατηγορία  έχει εκθεσιακό χαρακτήρα και ζητά από τους μαθητές να δημιουργήσουν τη δική τους έξυπνη ρομποτική λύση, με βάση ένα δοσμένο θέμα. Κατά την ημέρα του αγώνα οι ομάδες παρουσιάζουν στους κριτές το έργο τους, καθώς και ένα ολοκληρωμένο portfolio που το συνοδεύει.


ΝΕΟ 2019: Η κατηγορία Open γίνεται πιο ανοικτή από ποτέ! 

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε ότι από φέτος οι διαγωνιζόμενες ομάδες θα μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα τους controllers και τα υπόλοιπα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν για το project τους (NXT/EV3, Arduino, Raspberry κ.λπ).

Σημειώνεται πάντως ότι οι ομάδες που θα χρησιμοποιήσουν κυρίως NXT/EV3 controllers της LEGO θα μπορέσουν φέτος να διεκδικήσουν το ειδικό βραβείο “LEGO Education creativity award”.

Κατηγορία WRO Football

Για μαθητές και φοιτητές 10-19 ετών

Η κατηγορία WRO Football αποτελεί ένα διασκεδαστικό και συναρπαστικό παιχνίδι, με τα ρομπότ των ομάδων να παίζουν ποδόσφαιρο. Κάθε χρόνο εισάγονται μικρές αλλαγές στο παιχνίδι, έτσι ώστε να παρακινηθούν οι μαθητές να συνεχίσουν να αναπτύσσουν τα ρομπότ τους.

Κατηγορία Regular

  • Regular Elementary για μαθητές Δημοτικού
  • Regular Junior High για μαθητές Γυμνασίου
  • Regular Senior High για μαθητές Λυκείου

Η απαιτητική κατηγορία Regular αποτελεί την πιο δημοφιλή επιλογή για τις διαγωνιζόμενες ομάδες. Σε αυτή την κατηγορία οι μαθητές καλούνται να κατασκευάσουν τα ρομπότ τους κατά την ημέρα του διαγωνισμού, καθώς και να κάνουν επί τόπου αλλαγές στον προγραμματισμό, με βάση έναν κανόνα – έκπληξη που τίθεται κατά τη διάρκεια της Ολυμπιάδας.  

Κατηγορία Advanced Robotics Challenge

Για φοιτητές και μαθητές 17-25 ετών

Η συγκεκριμένη πρόκληση απευθύνεται σε φοιτητές και μαθητές ηλικίας 17-25 ετών. Τα παιχνίδια της κατηγορίας έχουν σχεδιαστεί για να φτάσουν στα ανώτατα όρια τις δεξιότητες μηχανικής και προγραμματισμού των συμμετεχόντων. Οι χρονιές 2019 και 2020 θα είναι οι τελευταίες χρονιές που θα διοργανωθεί η συγκεκριμένη κατηγορία της Ολυμπιάδας.

Πιλοτική Ανοικτή Κατηγορία WeDo

(Διοργανώνεται αποκλειστικά σε εθνικό επίπεδο, χωρίς τη δυνατότητα πρόκρισης στον Παγκόσμιο Τελικό)

Η πιλοτική Ανοικτή κατηγορία WeDo έχει σχεδιαστεί ειδικά για τους μικρότερους μαθητές δημοτικού και χρησιμοποιεί ως βασικό εξοπλισμό το LEGO Education WeDo (1.0 ή 2.0). Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν θα αποτελέσει μέρος του φετινού Παγκόσμιου Τελικού της World Robot Olympiad. Με βάση αυτό το δεδομένο, και για να μη στερηθούν οι μικρότεροι μαθητές τη χαρά της συμμετοχής, ο WRO Hellas ως εθνικός διοργανωτής αποφάσισε να διοργανώσει αποκλειστικά σε εθνικό επίπεδο την Ανοικτή (Open) κατηγορία WeDo.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
• Τονίζεται ότι η Ανοικτή (Open) κατηγορία WeDo θα αφορά μόνο σε εθνικό επίπεδο και δε θα δίνει τη δυνατότητα πρόκρισης για τον Παγκόσμιο Τελικό.
• Η Κανονική (Regular) κατηγορία WeDo δεν θα πραγματοποιηθεί, ούτε σε εθνικό ούτε σε διεθνές επίπεδο.

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ!

Τα χαρακτηριστικά όλων των κατηγοριών με μία ματιά

Δείτε τον πίνακα online

Kατηγoρίες της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO

Δεδομένα 2019

* Σημείωση 1: Δεν θα υπάρξει κατηγορία Δημοτικού με WeDo στον φετινό Παγκόσμιο Τελικό της World Robot Olympiad 2019

** Σημείωση 2: Oι ομάδες που θα χρησιμοποιήσουν κυρίως NXT/EV3 controllers της LEGO θα μπορέσουν φέτος να διεκδικήσουν το ειδικό βραβείο “LEGO Education creativity award”

Κατεβάστε τον πίνακα σε PDF

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:

Παρακάτω θα αναρτώνται σταδιακά οι μεταφρασμένες εκδόσεις των κανόνων για όλες τις κατηγορίες. Εάν οι κανόνες της κατηγορίας που σας ενδιαφέρει δεν έχουν ακόμη αναρτηθεί σε μεταφρασμένη μορφή, μπορείτε να συμβουλευτείτε την αγγλική έκδοση στον ιστότοπο της διεθνούς διοργάνωσης, www.wroboto.org

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ REGULAR

Η κατηγορία Regular είναι βασισμένη σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα και σε μία συγκεκριμένη πίστα διαγωνισμού. Οι ομάδες πρέπει να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για την υλοποίηση των απαιτήσεων του προβλήματος που τίθεται κάθε φορά. Για παράδειγμα, μπορεί να ζητηθεί ότι το ρομπότ θα συλλέγει κύβους με συγκεκριμένο χρώμα ή άλλα αντικείμενα με χρώματα ή μορφές.

H κατηγορία Regular πραγματοποιείται χωριστά για τρία ηλικιακά επίπεδα ή κατηγορίες (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο). Η κάθε κατηγορία ή ηλικιακό επίπεδο διαγωνίζεται σε δικό της πρόβλημα και πίστα διαγωνισμού, με διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με την ηλικία.

Φέτος, οι ομάδες της Regular Δημοτικού και της Regular Γυμνασίου θα διαγωνιστούν πρώτα σε περιφερειακό επίπεδο, με σκοπό την πρόκριση στον Εθνικό Τελικό. Οι ομάδες της Regular Λυκείου θα διαγωνιστούν απευθείας στον Εθνικό Τελικό.

(Σημείωση για τους Περιφερειακούς διαγωνισμούς: Φέτος δεν θα διεξαχθούν περιφερειακοί διαγωνισμοί σε όλες τις περιφέρειες. Οι ομάδες θα προσκαλούνται για να συμμετάσχουν στον πιο κοντινό προς αυτές Περιφερειακό διαγωνισμό)


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

  • Όλες οι ομάδες πρέπει να κατευθυνθούν στην θέση η οποία θα τους δοθεί, να τακτοποιηθούν και να περιμένουν την ανακοίνωση για την έναρξη συναρμολόγησης. Μόνο οι συμμετέχοντες επιτρέπεται να βρίσκονται στον χώρο του διαγωνισμού από αυτό το σημείο και μετά.
  • Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει αρκετούς διαγωνιστικούς γύρους, χρόνο συναρμολόγησης, χρόνο για προγραμματισμό και για δοκιμές.
  • Ο χρόνος συναρμολόγησης για την πρόκληση αυτή είναι 150 λεπτά και τοποθετείται χρονικά πριν από τον 1ο προκριματικό γύρο. Στα πρώτα 30 λεπτά δεν επιτρέπεται καμία μετακίνηση των διαγωνιζομένων. Οι δοκιμές στην αγωνιστική πίστα θα έχουν διάρκεια δύο λεπτά τη φορά και θα ισχύει η προτεραιότητα άφιξης της ομάδος στον χώρο της πίστας.
  • Πριν το ρομπότ τοποθετηθεί στην περιοχή της καραντίνας για έλεγχο πρέπει να έχει ένα πρόγραμμα φορτωμένο με το όνομα «run» στον φάκελο «Software Files» για το NXT και μόνο ένα project για το EV3 (με όνομα «WRO2019» και το κυρίως εκτελέσιμο αρχείο να ονομάζεται «run»). Οι κριτές επιτρέπεται να ελέγξουν το ρομπότ πριν ξεκινήσει την αποστολή. Εάν βρεθούν πάνω από ένα εκτελέσιμα προγράμματα (για NXT) ή πάνω από ένα project (για EV3), πρέπει η διαγωνιζόμενη ομάδα να διαγράψει όλα τα αρχεία που παραβιάζουν τον κανονισμό.
  • Όταν ολοκληρώνεται ο χρόνος της συναρμολόγησης και της συντήρησης, οι ομάδες θα πρέπει να τοποθετήσουν τα ρομπότ τους στην καραντίνα, προκειμένου να ελεγχθεί από τους κριτές ότι όλα τα ρομπότ πληρούν τις προδιαγραφές των κανόνων.
  • Εκτός κι αν προσδιορίζεται κάτι διαφορετικό στους επίσημους κανόνες των επιμέρους ηλικιακών ομάδων, η τυχαία τοποθέτηση των αντικειμένων της πρόκλησης επάνω στην πίστα γίνεται πριν από κάθε διαγωνιστικό γύρο (και αφού οι ομάδες παραδώσουν τα ρομπότ τους στην καραντίνα).
  • Το ρομπότ έχει 2 λεπτά για να ολοκληρώσει την πρόκληση. Ο χρόνος ξεκινά από τη στιγμή που ο κριτής δίνει το σήμα εκκίνησης. Το ρομπότ πρέπει να είναι τοποθετημένο στην περιοχή εκκίνησης (Start area) έτσι ώστε η κάθετη προβολή του να είναι εξ ολοκλήρου μέσα στον χώρο εκκίνησης και απενεργοποιημένο. Οι ομάδες μπορούν να τοποθετήσουν όπως επιθυμούν το ρομπότ μέσα στην περιοχή εκκίνησης. Ωστόσο δεν επιτρέπεται το πέρασμα δεδομένων στο ρομπότ μετακινώντας ή περιστρέφοντας κομμάτια του ρομπότ, καθώς επίσης το καλιμπράρισμα των αισθητήρων του ρομπότ. Επίσης, δεν επιτρέπεται η εισαγωγή δεδομένων στο πρόγραμμα με οποιοδήποτε τρόπο (π.χ. χρήση πλήκτρων NXT/EV3 μονάδας). Αν αναγνωριστούν τέτοιου είδους ρυθμίσεις από τον κριτή, τότε η ομάδα μπορεί να αποκλειστεί από τους αγώνες.
  • Μόλις οι συμμετέχοντες έχουν πραγματοποιήσει τις αναγκαίες ρυθμίσεις τους και είναι έτοιμοι, ο κριτής θα δώσει το σήμα για να ανοίξουν το NXT/EV3 και να επιλέξουν ένα πρόγραμμα (αλλά όχι να το εκτελέσουν). Κατόπιν αυτού ο κριτής θα ρωτήσει την ομάδα για τον τρόπο που θα εκκινήσουν το ρομπότ τους. Υπάρχουν δύο πιθανές περιπτώσεις εκκίνησης:
    • (α) * το ρομπότ ξεκινά να κινείται άμεσα με την εκκίνηση του προγράμματος
    • (β) ** το ρομπότ ξεκινά να κινείται μετά το πάτημα του κεντρικού κουμπιού (χρήση άλλων κουμπιών ή αισθητήρων για την εκκίνηση δεν επιτρέπεται)

* Ως προς την περίπτωση (α) ο κριτής κάνει σήμα στην ομάδα για την εκκίνηση και το μέλος της ομάδας ξεκινά το πρόγραμμα

** Για την περίπτωση (β) το μέλος της ομάδας ξεκινά το πρόγραμμα. Σε αυτή τη φάση δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή της θέσης ή εξαρτήματος του ρομπότ. Στη συνέχεια ο κριτής κάνει σήμα και το μέλος της ομάδας πιέζει το κεντρικό κουμπί ώστε να ξεκινήσει το ρομπότ.

Για τις εκτυπώσεις σας σε σχέση με τον διαγωνισμό μπορείτε να απευθύνεστε στην εταιρεία:

ADAP ΕΠΕ

Ψηφιακές Εκτυπώσεις – Μεταξοτυπίες – Διαφημιστικές Κατασκευές – Διαχείριση Έργων

Μυτιλήνης 6, 18346 Μοσχάτο

tel. : +30 2104839023-93 fax : +30 210 4839093 mobile: 6985-824119

sales@adap.grwww.adap.gr

ΝΕΟ 2019: Η κατηγορία Open γίνεται πιο ανοικτή από ποτέ!

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε ότι από φέτος οι διαγωνιζόμενες ομάδες θα μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα τους controllers και τα υπόλοιπα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν για το project τους (NXT/EV3, Arduino, Raspberry κ.λπ).

Σημειώνεται πάντως ότι οι ομάδες που θα χρησιμοποιήσουν κυρίως NXT/EV3 controllers της LEGO θα μπορέσουν φέτος να διεκδικήσουν το ειδικό βραβείο “LEGO Education creativity award”.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ OPEN

Η κατηγορία Open στηρίζεται πάντοτε σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Με έμπνευση και με βάση το θέμα αυτό, οι ομάδες των συμμετεχόντων πρέπει να σχεδιάζουν, να δημιουργούν και να προγραμματίζουν ρομποτικές λύσεις.

Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάζουν τις κατασκευές τους και να εξηγούν το σκεπτικό, τη χρησιμότητα και τη σημασία της κατασκευής τους για το συγκεκριμένο θέμα του διαγωνισμού.
Για την εξασφάλιση δίκαιου συναγωνισμού, η κατηγορία Open χωρίζεται ανάλογα με το επίπεδο (ηλικία) σε επιμέρους κατηγορίες για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Φέτος, οι ομάδες της κατηγορίας Open (όλες οι ηλικίες) θα διαγωνιστούν απευθείας στον Εθνικό Τελικό.


ΘΕΜΑ 2019

Αυτή τη χρονιά το θέμα της Ολυμπιάδας είναι Smart Cities (Έξυπνες Πόλεις)!
Οι προκλήσεις των κατηγοριών Regular και Open θα αφορούν νέες, καινοτόμες ιδέες που θα βοηθήσουν στην ανοικοδόμηση των πόλεων του μέλλοντος.

Μια έξυπνη πόλη είναι ένας τόπος όπου οι τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) χρησιμοποιούνται προς όφελος των κατοίκων, με σκοπό να λειτουργούν πιο αποδοτικά τα παραδοσιακά δίκτυα και οι υπηρεσίες (οι πόροι της πόλης) και να μειώνονται οι ενεργειακές απώλειες.

Έτσι μία έξυπνη πόλη έχει ευφυέστερα δίκτυα αστικών μεταφορών, αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις παροχής νερού και διάθεσης αποβλήτων και πιο αποτελεσματικούς τρόπους φωτισμού και θέρμανσης των κτιρίων. Επίσης έχει μια πιο ευέλικτη διοίκηση με έμφαση στην ποιότητα ζωής, ασφαλέστερους δημόσιους χώρους και δομές που καλύπτουν τις ανάγκες των πιο ευαίσθητων ομάδων του πληθυσμού.


Οι διαγωνιζόμενες ομάδες της κατηγορίας Open καλούνται να οικοδομήσουν ρομποτικές κατασκευές που συμβάλλουν στις παρακάτω διαστάσεις των Έξυπνων Πόλεων:

  • Έξυπνη διακυβέρνηση (Smart Governance)
  • Έξυπνη εκπαίδευση (Smart Education)
  • Έξυπνοι χώροι εργασίας (Smart Workplaces)

ΚΑΝΟΝΕΣ 2019

Γενικοί κανόνες κατηγορίας Open

Γενική περιγραφή

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

Κάποιες ημέρες πριν από τον Εθνικό Διαγωνισμό, οι ομάδες της Κατηγορίας Open θα κληθούν να κοινοποιήσουν στον WRO Hellas ένα ψηφιακό portfolio, σύμφωνα με τους κανόνες της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO. Επιπλέον, το portfolio των ομάδων θα πρέπει να παραδοθεί και σε έντυπη μορφή στους κριτές, κατά την ημέρα του διαγωνισμού (επιτρέπονται μικρές αλλαγές ανάμεσα στην έντυπη και στην ψηφιακή μορφή). Μπορείτε να δείτε τα περιεχόμενα του portfolio στο PDF των κανόνων της κατηγορίας Open.


Βήματα για την ανάρτηση των portfolios

1. Οι ομάδες θα δημιουργήσουν λογαριασμό dropbox που θα τους ανήκει και εκεί θα αναρτήσουν τα έγγραφα που αποτελούν το portfolio.

2. Το link που οδηγεί στο dropbox της ομάδας θα κοινοποιηθεί στον WRO Hellas. Συγκεκριμένα οι ομάδες θα επεξεργαστούν την αρχική φόρμα εγγραφής τους και θα συμπληρώσουν το πεδίο «Απαιτούμενα παραδοτέα» με το link προς το dropbox
τους.

3. Οι ομάδες μπορούν να βρουν και να επεξεργαστούν τη φόρμα εγγραφής ανά πάσα στιγμή στα εισερχόμενά τους και συγκεκριμένα στο email με θέμα «Επιβεβαίωση συμμετοχής» και αποστολέα την eventora (γι’ αυτό και σας προτρέπουμε να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας στον διαγωνισμό το συντομότερο δυνατόν, μιας και η φόρμα συμμετοχής σας είναι επεξεργάσιμη).

Δείτε αναλυτικές οδηγίες για την ανάρτηση του portfolio πατώντας εδώ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ WRO FOOTBALL

Η κατηγορία WRO Football έχει ως σκοπό να προσομοιώσει (όσο βέβαια αυτό είναι εφικτό) το ποδόσφαιρο που παίζουμε εμείς οι άνθρωποι. Σε αυτό το παιχνίδι, 2 αντίπαλες ομάδες που αποτελούνται από 2 ρομπότ η κάθε μία, κυνηγούν μια μπάλα που εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία, πάνω σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τραπέζι (γήπεδο ποδοσφαίρου). Στόχος της κάθε ομάδας είναι να κερδίσει το παιχνίδι, πετυχαίνοντας περισσότερα γκολ από τους αντιπάλους της.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 18.04.19:

Φέτος, οι ομάδες της κατηγορίας WRO Football ΔΕΝ θα διαγωνιστούν σε περιφερειακό επίπεδο αλλά θα προκριθούν για απευθείας συμμετοχή στον Εθνικό Τελικό.


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

  1. Όλες οι ομάδες πρέπει να κατευθυνθούν στη θέση η οποία θα τους δοθεί, να τακτοποιηθούν και να περιμένουν την ανακοίνωση για την έναρξη συναρμολόγησης. Μόνο οι συμμετέχοντες επιτρέπεται να βρίσκονται στον χώρο του διαγωνισμού από αυτό το σημείο και μετά.
  2. Ο χρόνος συναρμολόγησης και δοκιμών είναι 150 λεπτά. Όλες οι ομάδες, μετά τη συναρμολόγηση και πριν ξεκινήσουν δοκιμές στην πίστα, θα πρέπει υποχρεωτικά να περάσουν από έλεγχο βάρους και διαστάσεων.
  3. Εάν παραβιάζουν τους κανόνες (βάρος και διαστάσεις), επιστρέφουν στο χώρο συναρμολόγησης και θα πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις.
  4. Αφού ένα ρομπότ περάσει με επιτυχία τους παραπάνω ελέγχους, μπορεί να προσέλθει στην πίστα για δοκιμές, παίρνοντας σειρά προτεραιότητας.
  5. Στο ποδόσφαιρο δεν υπάρχει καραντίνα. Οι ομάδες μπορούν να κάνουν αλλαγές στην κατασκευή και στο πρόγραμμα όταν δεν αγωνίζονται ή κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου.
  6. Επειδή στις ομάδες δίνεται η δυνατότητα να αλλάζουν την κατασκευή τους κατά τη διάρκεια του τουρνουά, αν μετά από κάποιο παιχνίδι, βρεθεί ρομπότ που να παραβιάζει τους κανόνες βάρους και διαστάσεων, τότε μηδενίζεται στο συγκεκριμένο παιχνίδι και τους βαθμούς της νίκης παίρνει η αντίπαλη ομάδα.
  7. Οι αγώνες θα έχουν συνολική διάρκεια 10 λεπτά. (Δύο ημίχρονα των 5 λεπτών). Το διάλειμμα του ημιχρόνου θα διαρκεί 5 λεπτά.
  8. Το ρολόι του αγώνα, δε σταματά. Τρέχει συνεχώς, ακόμη και σε περίπτωση reset ή ακόμη και όταν επιτευχθεί κάποιο γκολ. Μόνο στην περίπτωση που ο διαιτητής καλέσει timeout ο χρόνος σταματά να κυλά.
  9. Δύο μαθητές από κάθε ομάδα βρίσκονται κοντά στην πίστα και είναι υπεύθυνοι για τα 2 ρομπότ της ομάδας τους. Ο 3ος μαθητής δε θα πρέπει να βρίσκεται κοντά στο τραπέζι της πίστας.
  10. Ειδική επιτροπή κριτών, θα κάνει ερωτήσεις στους προγραμματιστές των ομάδων για να ελέγξει εάν κατανοούν το πρόγραμμα που έχουν γράψει. Όλες οι ομάδες θα πρέπει να έχουν laptop μαζί τους με περασμένο το πρόγραμμα. Ο έλεγχος θα γίνει μόνο στις ομάδες που θα περάσουν στην 8άδα. Ομάδες που δεν θα περάσουν με επιτυχία από τον παραπάνω έλεγχο, θα αποκλειστούν από τη συνέχεια της διοργάνωσης.

ΚΑΝΟΝΕΣ 2019

Κανόνες κατηγορίας WRO Football

Αρχείο πίστας κατηγορίας WRO Football

ADVANCED ROBOTICS CHALLENGE (ARC)

Η κατηγορία Advanced Robotics Challenge αντικαθιστά την κατηγορία «Πανεπιστήμιο». Δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές και φοιτητές 17 με 25 ετών (τη χρονιά διεξαγωγής της τρέχουσας World Robot Olympiad).

Φέτος, οι ομάδες της κατηγορίας ARC θα διαγωνιστούν απευθείας στον Εθνικό Τελικό.


ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ

Η Advanced Robotics Challenge βασίζεται στα δομικά στοιχεία κατασκευής ρομπότ της Matrix και της TETRIX. Οι ελεγκτές πρέπει να είναι είτε NI myRIO, είτε KNR (βασισμένο στο myRIO). Το λογισμικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον προγραμματισμό των ρομπότ πρέπει να είναι είτε το LabView της National Instruments είτε οποιαδήποτε μορφή της C. Δε θα υπάρχει περιορισμός στην επιλογή και τον αριθμό των αισθητήρων, των κινητήρων και των servo.


ΚΑΝΟΝΕΣ 2019

Γενικοί κανόνες κατηγορίας ARC

Κανόνες της πρόκλησης

Πίστα κατηγορίας ARC

ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΑΝΟΙΚΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ WeDo

Η πιλοτική Ανοικτή κατηγορία WeDo έχει σχεδιαστεί ειδικά για τους μικρότερους μαθητές δημοτικού και χρησιμοποιεί ως βασικό εξοπλισμό το LEGO Education WeDo (1.0 ή 2.0). Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν θα αποτελέσει μέρος του φετινού Παγκόσμιου Τελικού της World Robot Olympiad. Με βάση αυτό το δεδομένο, και για να μη στερηθούν οι μικρότεροι μαθητές τη χαρά της συμμετοχής, ο WRO Hellas ως εθνικός διοργανωτής αποφάσισε να διοργανώσει αποκλειστικά σε εθνικό επίπεδο την Ανοικτή (Open) κατηγορία WeDo.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
• Τονίζεται ότι η Ανοικτή (Open) κατηγορία WeDo θα αφορά μόνο σε εθνικό επίπεδο και δε θα δίνει τη δυνατότητα πρόκρισης για τον Παγκόσμιο Τελικό.
• Η Κανονική (Regular) κατηγορία WeDo δεν θα πραγματοποιηθεί, ούτε σε εθνικό ούτε σε διεθνές επίπεδο.

Φέτος, οι ομάδες της Πιλοτικής Ανοικτής Κατηγορίας WeDo θα διαγωνιστούν απευθείας στον Εθνικό Τελικό.


Η ανοιχτή πρόκληση WeDo αφορά κάθε ομάδα που θα χρησιμοποιήσει στοιχεία WeDo 1.0 / 2.0 για να κατασκευάσει ένα αυτόνομο σχολικό λεωφορείο ώστε να προσομοιώσει, περιγράψει και παρουσιάσει πώς ένα τέτοιου είδους λεωφορείο μεταφέρει παιδιά από το σπίτι στο σχολείο και πως αυτό μπορεί να μετατραπεί από λεωφορείο σε αυτόνομο όχημα διανομών. Η κατασκευή θα τοποθετηθεί στον ανάλογο εκθεσιακό χώρο και η ομάδα θα πρέπει να είναι σε θέση να την παρουσιάσει σε επισκέπτες και κριτές.


ΚΑΝΟΝΕΣ 2019

Κανόνες της πρόκλησης